Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring affiliate side

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er, jeg er en ung ny iværksætter på blot 16 år. Jeg har udtænkt en ide og et concept til en helt ny side: begivenheden.dk. ideen er den at jeg vil lave et site, med en masse ideer til forskellige ting man kan lave på forskellige begivenheder, det kunne fx. være valentines day hvor jeg så anbefaler et sted man kunne spise og så et sted man kunne tage hen bagefter og drikke et glas vin. Jeg har ikke før arbejdet med affiliate sider, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det forgår. Jeg har derfor nogle spørgsmål. Hvordan fungere det sådan helt i praksis, alså får jeg tilsendt en reklame og så skal jeg skrive om den, eller skal jeg skrive til jer, hvad jeg skal til at skrive om? Jeg ved godt at det sikkert meget dumme spørgsmål, men vil bare gerne være sikker på hvordan det forgår

Hilsen Alexander Sterler 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Hej, Alexander.

- Først og fremmest er det super fedt, at du vil gå i gang med projektet. Det kan altid lykkedes, hvis man arbejder benhårdt!

Angående reklamer, så kan du indgå forskellige aftaler med Webshops/eller hvad det nu ellers kan være, på diverse partnerprogrammer - heriblandt Partnerads.dk, Euroads.dk, m.v.

Du skal nok regne med at der er en del arbejde i sådan en side, sådan som jeg har forstået det. Hvad med at starte ud i det helt små, så du på den måde kan få lidt erfaring derfra?

Mvh,
Casper Jensen. 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:36

Tak for dit meget hurtige svar (: 
Og ja det kan godt være det er et meget stort projekt at starte ud med, men det er heller ikke noget jeg lige vil gøre,
jeg vil selfølig sætte mig ind i det 100% og lave alt det research det kræver. Men ville lige hører dig om noget. hvad ville du anbefale kontakte de forskellige webshops direkte, eller gøre det igennem fx, Euroads? 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander

Nogle webshops kører selv annoncering med affiliates, og/men så står de for tracking af leads osv. (holder styr på hvor meget de skal betale dig og sådan noget). Der kan det være en fordel at benytte sig af et affiliatennerværk, såsom partner-ads.dk. De står for alt det administrative, og du kan sådan set bare gå ind og browse de forskellige nicher med reklamer, som du mener kunne passe ind på dit site. 

Hvis du har brug for mere konkret viden om affiliate marketing generelt, så vil jeg helt klart anbefale dig at se nogle af Halfdan Timms super gode og uddybende guides. Se dem herunder:

Blueprint: Passiv indtægt med Affiliate Marketing i fremtiden

Passiv indtægt med en nicheside i praksis

Tjekliste til din Affiliateside + Adsenseside

Og derudover kan jeg henvise til Mikael Riecks og Anders Saugstrups videoer fra marketers.dk, dem finder du som nogle af de seneste uploads på Anders' youtube kanal:

Anders Saugstrup YouTube    

Jeg håber, at du kommer godt i gang med det hele. :-)

Og spørg endelig videre, hvis der er mere, du vil vide.

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 01:49

Gør krav på domænet før andre snupper det. Umiddelbart ser domænet ledigt ud, kan dog være en langsom opdatering. 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)