Transport i huslejeindbetalingerne vedrørende ovennævnte lejemål.
De bedes notere transporten til BRFkredit A/S, BRFkredit a/s og Alm. Brand Bank A/S, og bekræfte dette ved Deres underskrift på vedlagte genpart af nærværende skrivelse, og returnere den underskrevne genpart til BRFkredit Bank a/s i vedlagte frikuvert.
Opkrævning og indbetaling af husleje fortsætter uændret.
Med venlig hilsen
BRFkredit Bank"
Hvad kan dette betyde? Er min udlejer ved at gå konkurs, eller hvad???
Din udlejer har nok lidt problemer ja med BRF osv - og har så givet dem udlæg i huslejen. Jeg tror som ikke der sker dig noget ved at skrive under, men lidt sjovt at udlejer ikke selv gir dig besked, så jeg ville spørge udlejer, om det er korrekt at BRF m.m. har fået udlægsret i huslejen = de får pengene direkte.
Det er ikke umiddelbart et sundt tegn for din udlejer, men omvendt forstår jeg som sagt ikke, at brevet ikke inkluderer hans accept af udlægget? Det er der nok andre klogere hoveder herind der gør, men få udlejers OK - det sker der ikke noget ved (og måske han så også tilfredsstiller din nysgerrighed med hvordan det lige går)
BRF har ved denunciationen til skyldneren (dig) opnået beskyttelse over for udlejers evt. kommende konkursbo, jf. Gældsbrevslovens § 31, stk. 1 Umiddelbart behøver det på ingen måde være frygteligt - men BRF er nød til at informere dig således, at deres sikringsagt er foretaget. Hvis BRF ikke gør dette, så kan de ikke gøre krav på pengene fra dig, hvis der skulle ske konkurs. Så som sagt - lige efter bogen :-)
Samtidig skal det også siges, at hvis du ikke betaler til BRF, så har du ikke betalt med frigørende virkning. Hvilket vil sige, at du så skal betale igen.
jamen SELVFØLGELIG betaler jeg og om jeg betaler til udlejer eller til BRFkredit er mig ligegyldigt. Jeg var/er bare forundret og spekulerer på om udlejer er ved at gå totalt på røven (det drejer sig om et helt center).
Forstår din tanke. Jeg vil ikke være nervøs. Det kan jo være at din udlejer har optaget ny gæld (lavet ny investering), og pga kreditkrav mv., så skal BRF kræve sikkerhed. Sikkerheden har BRF så fået i lejeindtægten.