Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En tanke omkring mange domæner på samme IP

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde lige en diskussion med en ven. Lad os nu tage One.com, efter de har ombygget deres system med et eller andet front cluster segment til deres kunder viser det sig at udadtil har deres servere op til 15000 domæner per IP. Er udemærket godt klar over at der er flere backend servere men udadtil ser det vel ud for diverse søgerobotter at der er rigtigt mange domæner per IP? Har det ikke en effekt på SEO at der ligger 15000 domæner på samme IP (udadtil) ??

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:14

Jo, men det vides ikke hvor stor effekt :) tror ikke det er noget du skal være bekymret for

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25

Her er to videoer fra Google's Matt Cutts, der forklarer hvordan Google ser på flere websites på samme IP-adresse.

I sådanne spørgsmål, plejer jeg, at prøve at se tingene fra Google's perspektiv. Vil det give mening for Google, at straffe websites der ligger på samme server, som et (eller flere) dårlige websites? Ikke efter min mening, for der kan fint være højkvalitetswebsites i mellem, som Google uden problemer ville inkludere i deres søgeresultater, hvis de lå på en anden server, uden dårlige websites.

Hvis man endeligt skulle gå efter "flere websites på samme adresse", ville jeg, hvis jeg var Google, nok hellere gå efter hvem der ejer de domænenavne der repræsenterer lavkvalitetswebsites, jeg har fundet. For det er ikke usandsynligt, at der fra en "bagmand" ville være flere lavkvalitetswebsites, som jeg vil have ud af toppen af søgeresultaterne. Det vil i hvert fald nok være mere sandsynligt, at jeg får nedgraderet de rette websites ved at gå efter domænerne, end ved at gå efter IP-adressen.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:49

Bjarke Klüwer:
Her er to videoer fra Google's Matt Cutts, der forklarer hvordan Google ser på flere websites på samme IP-adresse.

Her er endnu en video fra Matt Cutts der belyser emnet:

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:56

Søren.Pedersen:
viser det sig at udadtil har deres servere op til 15000 domæner per IP

Det er der ikke noget nyt i, sådan har det været siden ihvertfald 2008.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)