Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde vender først tilbage efter mere end et år

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har står i en lidt spøjs situation, som jeg gerne vil hører jeres mening om, da jeg ikke helt ved, hvorledes jeg skal forholde mig.

Den 23. marts 2012 afsluttede jeg et webshop løsning(PrestaShop) til min kunde og bad ham vende tilbage med kommentar og feedback, så vi kunne ret websløsnng til og få den fuldt implementeret. Jeg hørte ikke noget fra min kunde og efter 2 uger, så sender jeg ham en mail for at høre om at har kigget webløsningen igennem og om han har nogen kommentar. Desuden sender jeg en faktura for den del af projektet. Efter 3 dage svarer han tilbage, at han ikke har fået kigget på webløsningen endnu, men vil vender tilabge i løbet af 14 dage og han betaler fakturaen for den sidste del af projektet.

De 14 dage går og jeg hører ikke noget fra kunden. Da vi nu er i starten af maj lidt mere end en måned efter aflevering af webløsningen beslutter jeg at sende en mail til kunde igen og beder og kommentar og feedback på webløsningen, således at projektet kan blive afsluttet og at jeg gerne vil have et svar inden 14 dage. Igen går de 14 dage og jeg hører ikke noget fra kunden og jeg beslutter ikke at gøre mere. I starten af december 2012 skriver kunden så lige pludselig og beder mig om at foretage en redirect fra den offentlige testserver, hvor webløsningen ligger til hans eksisterende webshop, da en del af hans kunder er begyndt at bruge den webløsningen, som jeg har udviklet, men som stadig er på hans offentlige testserver. Der udover skriver han, at han beklager at han ikke har vendt tilbage med kommentar og feedback, men alt jeg vil modtage dette i starten af januar.

Jeg svarer tilbage til kunden, at jeg undrer mig over at han først lader hører fra sig efter knap 9 måneder og at jeg har sat redirect op. (Dette gjorde, da det kun tog et par minutter) Jeg modtager ikke nogen feedback fra kunden i starten af januar og jeg foretager mig ikke yderligere. Nu har jeg så i dag modtaget en ny besked fra kunden om, at han vender tilbage med feedback efter påsken. Altså i starten af april og mere end et år efter, at jeg har afleveret webløsningen til ham og rykket for feedback gentagne gange.

Ud fra den seneste besked er det tydelig, at tolke at kunden forventer, at selvom der er gået mere end et år nu, så foretager jeg de tingen som han måtte have vedr. webløsningen uden beregning. Men jeg ved jo godt, at efter et år er PrestaShop kommet i en nyere version, som måske betyder større modul ændringer og designmæssige ændringer.

Jeg er lidt i tvivl, vhad jeg skal stille op. Skal jeg rette de ting, som kunden måtte have uden beregning her efter et år eller skal jeg gøre det klart for kunden, at jeg gerne vil foretage de ændringer, som han måtte have, men da der er gået mere end et år bliver det faktureret?

Håber at I vil komme med jeres syn på sagen, da jeg som sagt er tvivl om hvad jeg skal gøre.

Mvh.

WebJens

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du 100% skal kræve betaling for alt hvad du laver for ham - Han har haft rig lejlighed for at komme med feedback og ændringer - Så alle nye ting som komme, bør være en ny sag og skal betales derefter

Du kan selvfølgelig vælge at give ham noget rabat for at være en loyal kunde, hvis du har lyst :)

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det virker altså ud fra det du skriver, som om at han har fået rigeligt med snor ( Du er en tålmodig mand Smile)

Men jeg kan også godt forstå dilemmaet, du måtte føle, ved at være lidt hård overfor din kunde.

Men jeg synes du en gang for alle skulle gøre det klart overfor ham, at det er sidste chance, for at få rettet noget, og såfremt han ikke reagerer indenfor 7 dage, så betragter du arbejdet som udført, og vil tillade dig at fakturere for den sidste del. Jeg synes at samtidig med at du giver ham den lidt hårde besked, der skal du gøre opmærksom på din tålmodig overfor ham, så kan det være han også selv indser at det er mere end rimeligt, at du vil gøre det på den måde.

Hidser manden sig op over det, jamen så er det måske en kunde som du til evig tid, vil have problemer med, og så er det måske fint nok, hvis han vælger at smutte.

Ps. Det kan også være din kunde bare er en sjusk-røv som trænger til et los i røven Smile

Go dag

Simon

Tilmeldt 20. Oct 09
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Se nu først om han overhovet vender tilbage :)

Synes du er i din gode ret til og sende en faktura på det arbejde han nu må ønske udført, med henvisning til og han ikke er vendt tilbage med kommentarer inden for 14 dage som aftalt. Når det så er sagt så synes jeg du skal se hvad det er for rettelser han evt ønsker, snakker vi rettelser der kan klares på 1 time eller 2 så lav dem og luk sagen. På den måde synes jeg du yder en rigtig god service og kunden vil nok huske dig næste gang en i hans netværk skal have lavet noget.

Er det rigtig mange timers arbejde er situationen selvfølgelig en anden, dig jeg synes også det er værd og bemærke kunden har betalt og ikke har holdt en del af betalingen tilbage til han lige fik tid...

Mvh Kristian

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres input, som har været nyttig til at vælge hvorledes jeg skal håndterer denne kunde.

Foreløbig afventer jeg og ser hvad han vender tilbage, hvis han vender tilbage efter påske. 

Vender han tilbage efter påske bliver der udarbejder en meget specificeret opgaveliste med tilbud på udførelse med en god rabat og så en meget skarp deadlinie på, hvornår der absolut seneste skal være afgivet feedback. Overskrives denne deadlinie betragtes opgaven, som godkendt og afsluttet.

Som sagt tak for jeres input og jeg håber, at I har nydt påsken

Mvh

WebJens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)