Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Hvad ville du gøre nu...?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp!!

Forstil dig... at du opstarter en forening i Danmark for at give danske unge mulighed for at opleve et show, du selv har været en del af og aldrig vil glemme; www.rockchallenge.dk.

Derefter får du skaffet en gruppe frivillige, som arbejder hårdt henover et år med projektet og du får 12 skoler tilmeldt til et landsdækkende danseshow, som vil ske for første gang i Danmark - derfor booker du Falconer Salen, det bedste af det bedste!

Du kontakter 85 virksomheder om sponsorering og søger 30 fonde og du får én. Resten svarer 'bevis det virker" eller "måske næste år". Du starter derfor en crowdfunding, investerer personligt, holder mindre events for projektet og satser på, at du kan køre det hele på billetsalg og tilmeldingsgebyrer..

MEN pga. sygdom, transportomkostninger og  lærer-lockouten, som sker netop, hvor din event er mindre end én måned væk, står du pludselig med kun 5 skoler tilbage og en kontrakt til Falconer Salen med et afbestillings-gebyr på 90%.

Du SKAL derfor afvikle showet - og dermed skaffe 50.000kr. inden for 10 dage. Banken vil ikke låne bestyrelsemedlemmerne pengene og salget fra billetter kan først udbetales efter showet... Hvad ville du gøre nu??

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:52

Av av av

Sådan er det at være iværksætter :)

Det er nok flere aspekter i det, som jeg ser det - Kan du gennemfører arrangementet med det antal deltager som du har nu til tilfredsstillelse for de betalende gæster?

Har du solgt mange billet - Så burde det ikke være noget problem at få en invester ind - enten en med interessere og kan se mulighederne i projektet på længere sigt eller en passiv invester, som kan få helt eller delvist garanti for sine penge igennem billetsalget. Du kunne evt. også kontakte Falconer-salen for at høre om de vil give dig henstand mod sikkerhed i den billetindtjening, som der allerede er...

Det er selvfølgelig svært at sige uden at kende hele økonomien bag projektet, men det er slået stort op med Falconer-salen og landdækkende deltagere og samtidigt uden sponsorer - Den bliver svært

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line

Jeg ville tage bilen ind til Falconer Salen og tale med de medarbejdere der kan gøre noget ved de 90 %. Det er så absolut her dit fokus på være, og dine største chancer er ansigt til ansigt.

Lykkes det at komme ud af aftalen med skinnet på næsen, ville jeg holde en fest for de frivillige!.

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:14

Jeg ved ikke, om det er realistisk, men Falconer kunne godt have interesse i at brande sig som et sted, der gør noget for unge rocktalenter. Deres portefølje for musik spænder bredt, men de arrangerer efterhånden mange koncerter Måske kan du afbestillingsfee'en ned, men jeg synes hellere du skal gå efter at få dem til at være partnere på arrangementet. Det ville være surt at aflyse det helt. 

EDIT: Et andet oplagt sted at holde det vil måske være Stengade, Pumpehuset eller Amager Bio. Men det kræver under alle omstændigheder velvilje fra FC. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:19

Boysen:
Lykkes det at komme ud af aftalen med skinnet på næsen, ville jeg holde en fest for de frivillige!.

Sludder jeg ville afholde det i mindre og mere passende lokaler, som passer til de personer der kommer. Nu hvor 60 % har aflyst, bliver det jo en tom fornemmelse uanset.

Uanset hvad krydser jeg fingre og håber det bedste for Jer!.

Tilmeldt 27. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47

Tak allesammen. 

Mit fokus har også været på Falconer Salen men selvom en advokat har forklaret vores situation vil de stadig ikke lave om på kontrakten og også selvom de kan brande sig selv osv. Så vi kan ikke flytte arrangementet. De har til gengæld givet os rabatter og vi får lov til at betale halvdelen forud i stedet for det fulde beløb. Vi har solgt 200 billetter nu og for at kunne tiltrædstille vores gæster finder vi en ekstra gæste performance samt vores vært er komiker og vil derfor kunne lave et lille show. Vi håber derfor at det stadig er et relevant og interessent show som folk vil købe billetter til.

Mht. investorer - jeg kan ikke garanter at de få pengene igen igennem billetsalg. Dvs. en evt. investor skulle være med på at jeg selv betaler beløbet tilbage, muligvis med renter eller vil gøre det ud fra en langsigtet plan om tilbagebetaling til næste års udvikling.

... :)

Tak for jeres opbakning i hvert fald!

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:34

Hej.

Lidt af en knibe.

Syntes ellers at det virker som en god ide.

Skyldes frafaldet fra skolerne udelukkende lock outét?

Kan det være en mulighed, at forsøge at indgå en aftale med Falconer Salen om en udsættelse af hele showet. Eftersom, som jeg tidligere også nævnte, det virker som en god ide, vil det være synd at lave et show der "kører på ½kraft og med et andet fokus en først tænkt.

Find en ny dato. Hold hovedet højt, arbejd på at få hele salen fyldt op, evt. "sælg" showet til en radio/tv kanal for dækning. Det vil også øge interessen fra evt. sponsorere.

Det er sikkert svært lige nu. Men det bedste råd jeg kan give er; tænk fremad, få projektet til at vokse. Lige nu lyder det mest som om I har lyst til at lukke og slukke. Find gejsten frem, og så er det frem af.

Held og lykke.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:40

Hov,, fik ikke læst dit sidste indlæg ordentligt igennem Sad

Synd at det ikke kan lade sig gøre at flytte showet.

Underligt at Falconer ikke vil gå med til det. 

KMO

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)