Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken fond family anbefales til websider?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer,

Hvilken fond family anbefales til websider? hvilken er den mest brugte i jeres optik (ud fra mest læsevenlig-kriteriet)?

Mvh casper ravn

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:38

Jeg vil rekomendere en sans-serif til brødrekst. Fx. Helvetica eller Arial. Google Webfonts har mange der kan bruges på hjemmesider og en personlig favorit er Open Sans. Kig ind på http://www.google.com/fonts/

Det er dog vigtigt at bruge en størrelse og line-height der gør tekster lætlæslige. 14-16px font og en lineheight på ca 130-140% er god.

Til overskrifter kan man bruge en serif for at få en personlig touch på sitet. De passer bedre til større størrelser.

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 10:14

Hej hoshts,

tak for dit svar. Det var rigtig brugbart. Ved du i øvrigt hvad den fond hedder som eks. EB.dk eller BT.dk benytter...? De har jo en del læsere og må derfor have tænkt en del over det samme som jeg i forhold til fond valg :)

Mvh. Casper Ravn

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:22
Jeg er ikke 100% sikker da jeg ikke har adgang til min computer men det er nog sådan at bt.dk bruger Helvetica og eb.dk Arial.

Det er i brødteksten. Overskrifter kan jeg ikke svare på uden at inspicere siderne.

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 10:26

ok jeg tror jeg prøver med en af de to.
igen tak.

Mvh casper Ravn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)