Lidt afhængig af hvor stort du regner med at det bliver, så vil jeg klart foreslå at du laver en ordenlig selskabskonstruktion fra starten af. hvilen type selskab(er) du skal have skal du lige finde ud af (læs eks. om de forskellige selskabsformer her på Amino).
Som du selv er inde på, så kunne du stifte en selskab (holding selskab) og så lade de andre selskaber (hver forretning) ligge som selskaber under dette holding selskab. Fordelen ved at du deler dine aktiviteter op i flere selskaber er selvfølgelig at du på den måde kan få investorer / samarbejdspartnere ind i det specifikke selskab uden at de bliver en del af dine andre ting.
Du burde vende sagen med en selskabs advokat eller en revisor der har disse kompetencer. Jeg mener bestemt at de penge er givet godt ud.
Jeg går med nogen iværksætter tanker, som jeg gerne lige vil høre jer ad.
Jeg har en masse ting jeg gerne vil starte op, jeg sidder bare i et lille dilema, om hvad der er bedst at gøre.
Er det bedst at starte en masse viksomheder
Eller er det bedst at starte En virksomhed, hvor alle de andre virksomheder er indenunder?
Jeg ved ikke helt hvordan dette gøres, men kan man overhovedet det?
Jeg synes du virker så tidligt i et forløb at du tænker for kompliceret. For at tænke på at have flere virksomheder, så skal man ha nogle meget klart definerede behov - at det er meget forskelige varer - at man har mange forskellige ejere og så videre.
Det at ha flere selskaber koster jo dels en investering på 80.000 per selskab (ud over holding som må ha ET driftsselskab for samme investering) dels er der jo i høj grad administration og regnskab for hvert eneste selskab.
Du skal derfor først og fremmest se hvad det er du vil beskæftige dig med - og holde det så simpelt som muligt, og så kan du derfra tage den videre og se om du skal har et net af virksomheder - den tid den glæde. I DETTE LINK kan du sætte dig lidt ind i at ha holding selskab med datterselskab som ApS
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER