Hej. Jeg er relativt nystartet, som selvstændig anlægsgartner. Jeg havde regnet med, at skulle ansætte en mand og skaffe arbejde nok til, at jeg/vi kunne klare os det første år. Det er gået over alt forventning og opgaverne vælter nærmest ind. Som det ser ud nu, så er jeg fuldt booket indtil sommerferien og ligger ca. 100.000 over årsbudget. Alt sammen yderst positive "problemer", men nu står jeg i den situation at jeg skal vælge at sige nej til flere kunder på denne side af sommerferien eller vælge, at ansætte mand mere og dermed også dobbelt op i værktøj og en ekstra bil. Alt sammen rimelig omkostningsfuldt og der er jo ingen garantier for, at opgaverne fortsætter med at komme i nuværende tempo. Jeg tænker lidt, at når frosten stadig er her og "min" sæson sådan set ikke er startet endnu, så vil der på den anden side af påsken komme endnu flere opgaver, for der har Hr. og Fru Jensen været i haven og foråret har vist sit kønne ansigt, så kommer der nok til at gå endnu stærkere. Vækster det for hurtigt? Skal jeg slå koldt vand i blodet og klare opgaverne med den mand jeg har ansat og så takke nej til det vi ikke kan nå, eller skal jeg tage chancen og ansætte 2 mand mere med deraf følgende omkostninger og så håbe, at der bliver nok til alle? Ser frem til, at få nogle gode indspark fra jer...
|
Hej
I el-branchen lejer vi folk ind i den korte periode, kunne det ikke være en god løsning?