Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mange kunder, hvad gør jeg??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er relativt nystartet, som selvstændig anlægsgartner. Jeg havde regnet med, at skulle ansætte en mand og skaffe arbejde nok til, at jeg/vi kunne klare os det første år. Det er gået over alt forventning og opgaverne vælter nærmest ind. Som det ser ud nu, så er jeg fuldt booket indtil sommerferien og ligger ca. 100.000 over årsbudget.

Alt sammen yderst positive "problemer", men nu står jeg i den situation at jeg skal vælge at sige nej til flere kunder på denne side af sommerferien eller vælge, at ansætte mand mere og dermed også dobbelt op i værktøj og en ekstra bil. Alt sammen rimelig omkostningsfuldt og der er jo ingen garantier for, at opgaverne fortsætter med at komme i nuværende tempo.

Jeg tænker lidt, at når frosten stadig er her og "min" sæson sådan set ikke er startet endnu, så vil der på den anden side af påsken komme endnu flere opgaver, for der har Hr. og Fru Jensen været i haven og foråret har vist sit kønne ansigt, så kommer der nok til at gå endnu stærkere.

Vækster det for hurtigt? Skal jeg slå koldt vand i blodet og klare opgaverne med den mand jeg har ansat og så takke nej til det vi ikke kan nå, eller skal jeg tage chancen og ansætte 2 mand mere med deraf følgende omkostninger og så håbe, at der bliver nok til alle?

Ser frem til, at få nogle gode indspark fra jer...

-Carpenter

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:42

Hej

I el-branchen lejer vi folk ind i den korte periode, kunne det ikke være en god løsning?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Kender du til UDBUD/EFTERSPØRGELSE?
Hæv prisen!  

Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:45

Ja underleverandører en en god løsning hvis man finder de rigtige der kan du os tjene en del penge på dem uden at være bundet til noget

Tilmeldt 12. Feb 13
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en fornuftig pris på mine ydelser og vil ikke rippe mine kunder. Jeg er ikke gratis, men heller ikke grådig.

Jeg tjener ganske fint på de opgaver jeg giver tilbud på og vil ikke hæve prisen fordi flere vælger mig. Synes egentlig det er en underlig kommentar.

Har også overvejet, at leje folk ind. Min eneste bekymring omkring det er, at skal de lejede folk stå for det hele af en opgave, så er det måske dem der får den goodwill der forhåbentlig kommer fra projektet og derved opnår den evt. næste kunde, som første kunde anbefaler.

Altså havde jeg hyret jer til, at lave noget elektriker arbejde hos mig og i lejede én ind, som jeg var super tilfreds med, så var det også ham jeg ville forsøge, at fange næste gang jeg fik brug for en elektriker.

Omvendt, så er det nemmere og måske billigere, da den/de indlejede kan sendes hjem med meget kort varsel uden noget.

Synes sgu den er svær... :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:08

Jeg er stor tilhænger af minimal binding af likvide midler og derfor forslår jeg en scalerbar løsning.

Lej bil nr. 2 frem for at købe den.

Få en i  løntilskud 3 måneder, frem for at fastansætte.

Når du kender dit budget for 2014, så kan du købe bil nr. 2 og lease nr. 3.

Det er en lidt dyre måde, men du brænder ikke så let fingrene.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 12. Feb 13
Skrevet kl. 21:19

Det var måske en fin løsning i første omgang.

Nu er jeg måske lidt fordumsfuld, men en på løntilskud er vel en langtidsledig, som ikke har været i gang længe og er lidt tung i det?  Det er i hvert fald min erfaring med de folk, som min tidligere arbejdsplads tog ind og jeg altid hang på. Så lavede jeg det meste af arbejdet og der stod en mand og sparkede lidt i jorden og bar til i et tempo min bedstemor kunne klare...

Ja ja, det er meget fordumsfuldt. Men det er desværre den erfaring jeg har gjort mig med de folk min gamle arbejdsplads fik fra kommunen/jobcentret... :-(

Eller taler vi helt forbi hinanden her?

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:49

Hej Carpenter

Lidt fakta på løntilskud: Ledige på dagpenge kan komme i løntilskud i en privat virksomhed, når de har gået ledige i 6 måneder. Der findes rigtig mange gode folk her også. Og husk på at du selv vælger, altså du holder stadig samtale m.m. med vedkommende, og så tager du selvfølgelig ikke en, du ikke tror kan udføre arbejdet tilfredsstillende.

Der findes mange ordninger hvorpå ledige kan komme ud i virksomheder alt efter hvilken del af systemet, de er en del af. Jeg kan ikke sige, hvor dem du tidligere har mødt har været.

Du kan få hjælp af jobcenteret, anden aktør eller a-kasser til at komme i kontakt med en potentiel kandidat.
Og husk på at udgangspunktet for løntilskud er et håb om at der kan være regulær ansættelse i den anden ende.

Jeg håber, du finder en løsning, der passer dig.

Tilmeldt 12. Feb 13
Skrevet kl. 23:48

Så fik man da lige vasket lidt af fordommene væk, tak for det. :-)

Så tror jeg, at jeg vil prøve at tage fat i 3F/A-kassen og høre om der skulle være nogen interessante emner, der vil i gang igen.

Så må jeg lige se, hvad jeg kan finde på mht. bil.

Tak for input. Skulle der være andre er i mere end velkomne til, at smide jeres idéer også...

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 00:28

Ja... Det er dejligt og positiv problem du har. Men selvfølgelig skal du ikke sige nej tak til opgaverne. Kunderne vender ikke tilbage. Du kan lave aftaler med underleverandører med den betingelser, at de tager din arbejdstøj m.m.

Det er mange der vil forstå det. Det er trods alt dine kunder.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)