Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påske, Jul, Sommerferie, hvad er din undskyldning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kollund
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 51
Fra  COMTEK.DK Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino venner. 

Jeg er negativ! Ja den er god nok, rigtig negativ, også selvom jeg altid plejer at smile, elsker det jeg laver og nyder at beskæftige mig med de ting, og de mennesker jeg gør. Men nogle af jer gør mig negative, ellers er det din nabo!

Jeg oplever hver eneste gang der er en form for ferie, en helligdag eller forlænget weekend at alt går i stå!
I jule perioden oplevede jeg fra allerede den 18 december folk mentalt gik på ferie. Sløve til at svare på mails, tager ikke beslutninger, bruger mere tid på at forklare de faktisk snart har ferie og fri, og hvor lang tid der er til før de er tilbage igen. Nu oplever jeg så grundet mange har fri fra torsdag til mandag, at pludselig skal alt gå i stå igen igen. Man besvare ikke mails, man tager ikke telefonen, man tager ikke beslutninger men får begrundelsen "Vi kigger på det efter påske" Undskyld mig, men er det ikke først torsdag i har fri? Hvad med idag, imorgen og onsdag, kan vi da ikke give den lidt ekstra gas og få lavet en uges arbejde på 3? Nej sådan er det ikke! Jeg undre mig over at det går så godt for så mange at de kan tillade sig at skrue så meget ned for tempoet så mange dage før og efter en ferie / fridage.

Er det mig som har været usandsyneligt uheldig at ramme en masse personer og virksomheder der har det sådan, eller er folks moral til at gøre en ekstra indsats bare ikke bedre?

Det er naturligvis præget af hvad man laver, og hvorfor, men som udgangspunkt er det sådan jeg oplever det. Nu er jeg selvstændig og føler ikke jeg kan tillade mig at holde kunder og partnere hen ved at holde fridage op til eksempel en påske. Der bliver besvaret mails hele påsken, og telefonen bliver taget - jo det kan godt tænkes en aften går der nogle timer før det sker, men det kommer ikke til at ligge til efter påske. Selvom en "kontor mus" som mig efter gammel tro burde arbejde 8-16, så fungere det ikke sådan. Det hedder ofte 7-24, men hvis man ikke en gang kan komme i kontakt med andre 8-16, så bliver det besværligt alt sammen. 

Er jeg helt ved siden af, eller oplever i samme tendens

De bedste arbejds hilsner, Sune

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går ud fra at det er fordi du gerne vil lande nogle ordrer, at du er frustreret over at de ikke kommer på et tidspunkt hvor det ville passe dig fint :o)

Og det er også helt fint at du har det sådan. Det er mange år siden at jeg har lært, at sådan er det bare. Om det så er Kristi Himmelfartsdag, kan vi næsten sætte hele samfundet i stå op til halvanden uge før, og halvanden uge efter.

Det har også lært mig at det er noget man skal planlægge sig ud af, og sørge for at have mindst dobbelt så mange sager i gang som normalt, op til disse perioder. Og at man skal sørge for at aftale deadlines i god tid, for man ved at ferie/fridage bliver et issue i disse perioder. Og det har du så også lært nu :o)

Men det er dog ikke alle beslutningstagere der holder fri, eller er mentalt fraværende. Der er bare længere imellem dem, så der skal ydes en større indsats en normalt for at fange dem. Men det kan altså lade sig gøre, hvis man bare gider at blive ved.

Alternativet er at gøre som så mange andre, nemlig at læne sig tilbage og overbevise sig selv om at det er helt umuligt. På den måde kan man overlade markedet, til dem der bare klør på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nok det er i overkanten at blive negativ over det. Jeg har selv altid arbejdet hver eneste dag også i ferier, men dog så lidt som muligt, men ja - alle e-mails er blevet besvaret samme dag, nogen gange fra stranden MEN - jeg tror overordnet det er godt at folk har lidt ferie og jeg synes det er supersmart at vi så har det samtidigt - torsdag, fredag og mandag i påsken og nogen tager så et par ekstra dage

Batterier skal lades op en gang i mellem, god mad, gode venner, familien, en OP Anderson akvavit med lidt rimmat laks til - og nogle gode lange ture ud over overdrevet til havet.

Så jeg er FOR at svare emails hver dag - men også FOR ferie Big Smile kan den ikke mundre dig lidt op

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kollund
Tilmeldt 3. Jan 09
Indlæg ialt: 51
Fra  COMTEK.DK Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skam ikke fordi jeg ikke har nok, eller mangler at lande ordre :) Jeg har bare ganske enkelt svært ved at levere hvad jeg burde fordi jeg går i stå pga af andre. Jeg kan skam sagtens nyde ferie og koble af - eller vent det med ferie trækker jeg i mig igen for har vidst nok kun holdt 14 dage de sidste 6år, men sådan er det nu bare. 

Jeg syntes bare der er for meget "før" og "efter" ferie. Fair man holder ferie torsdag, fredag, lørdag, søndag & mandag, men derfor behøver ugen inden og efter ikke at være på halv tryk af den grund. 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt følge dig, der er "sku" meget ferie i Danmark (og Norge).  Men i stedet for at være frustreret så udnyt det til at få mere forretning ved at arbejde når dine konkurrenter holder ferie :-), folk vil nemlig gerne - i det store og hele - betale for at få tingene gjort hurtigt.

Vær glad og udnyt det til din fordel!  

Som et alternativ kunne du jo begynde at sælge i udlandet, f.eks Kina, Singapore, Hong Kong osv. her arbejder de snild 10 timer om dagen inklusiv Lørdag, og der er et kæmpe marked for dine ydelser hvis du er god til Engelsk. 

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man vente med at svare til efter påske :-)

Jeg holder ferie også man - tirs- onsdag samt påskedagene, og det gør jeg fordi vores søns børnehave holder lukket !!! Men selvfølgelig tager jeg min telefon hvis den ringer og jeg er i nærheden eller svarer på en mail så hurtigt som muligt.

Hvis vi i Danmark skal have et samfund hvor der er 100% "gang i den" alle dage, så skal børnehave, SFO'er og andre offentlige myndigheder følge med og få liberale åbningstider.

Peter 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)