Hej, Ved godt at der findes man tråde om dette, men har ikke kunne finde et brugbart svar. Jeg har et virksomhed som hver måned bruger penge på adwords annoncering. På fakturaen fra google står der moms: 23% hvilket jeg går ud fra er Irsk moms. Rent praktisk, skal jeg så gøre noget for at få denne moms tilbage igen? Jeg har en bogholder som ordner mit regnskab. Skal hun gøre noget? |
Uden at kende til google adwords - så er der ikke mulighed for at få irsk moms tilbage HVIS det er Irsk moms og det ville jeg lige som du - gå ud fra
Irland er EU og som CVR skal du modtage regning uden moms - men det her må være noget masser andre kender til og kan svare på. Man man søge EU moms refunderet via skat som indlogget men om det er arbejdet værd tvivler jeg på. Er det over 50 Euro så må man ikke en gang trække momsbeløbet fra som omkostning men skal lægge det til i resultat til skat. Er det under 50 Euro per land, så kan man tage momsen som en helt almindelig udgift. Der var en masse om det i DENNE TRÅD MENER JEG
vh