Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på Adwords regning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ved godt at der findes man tråde om dette, men har ikke kunne finde et brugbart svar.

Jeg har et virksomhed som hver måned bruger penge på adwords annoncering. På fakturaen fra google står der moms: 23% hvilket jeg går ud fra er Irsk moms.

Rent praktisk, skal jeg så gøre noget for at få denne moms tilbage igen? Jeg har en bogholder som ordner mit regnskab. Skal hun gøre noget?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

Uden at kende til google adwords - så er der ikke mulighed for at få irsk moms tilbage HVIS det er Irsk moms og det ville jeg lige som du - gå ud fra

Irland er EU og som CVR skal du modtage regning uden moms - men det her må være noget masser andre kender til og kan svare på. Man man søge EU moms refunderet via skat som indlogget men om det er arbejdet værd tvivler jeg på. Er det over 50 Euro så må man ikke en gang trække momsbeløbet fra som omkostning men skal lægge det til i resultat til skat. Er det under 50 Euro per land, så kan man tage momsen som en helt almindelig udgift. Der var en masse om det i DENNE TRÅD MENER JEG 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 11:39

Tak John.

Betyder det mon, at man kan ringe til google og bede dem fakturere mig uden irsk moms?

Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:43

Er du ikke registreret med dansk CVR nr? Som regel fakturerer de uden moms, hvis du er korrekt oprettet.

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

I princip  bør alle firmaet i EU fakturere uden moms. Google er en stor maskine og jeg ved ikke om de bare gir pokker i den slags og kun vil fakturere med moms, men der sker givet intet ved at prøve for de kan sagtens fakturere uden irsk moms til dig. De skal checke CVR at du er dansk registreret men det er en fomssag for de fleste - god nok ikke for google kunne jeg frygte

HVIS du får det uden moms, så skal du indberette EU importmoms som salgsmoms og samme beløb i købsmoms, så det er så ren statistik der ikke koster dig noget. Lad os høre om du kan bevæge google Smile

vh

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:58

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02

Tobias G:
http://www.startvaekst.dk/momsadwords
som jo vel så bare viser hvordan man bogfører korrekt hvis regningen er UDEN moms - men her er den jo så med moms - men helt korrekt hvis den er uden moms - hvor den bogføreres helt som statistik på begge sider af momsstregen og giver et 0 som resultat - ingen moms at betale og ingen moms retur - med mindre jeg lige har læst for hurtigt

vh

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 12:21

WAW - tak for hjælpen gutter.

Jeg opdagede (takket være jer) at jeg var registreret som privat person, og ikke firma.

Følgende sakset fra google:

--------------------------------

Ændring af dine momsoplysninger

Hvis du oprindeligt har valgt "Privat", men ønsker at ændre din kontostatus, skal du kontakte os og angive dine virksomhedsoplysninger og dit momsnummer. Vi gennemgår din konto for at bekræfte, at den benyttes til at opnå økonomisk gevinst (køb eller salg). Hvis den gør det, vil der ikke længere blive lagt moms til dine AdWords-debiteringer. Du vil også blive krediteret for fejlagtigt indbetalt moms.

Du kan også selv ændre dit momsnummer. Klik på linket nedenfor for at få vist, hvordan du gør det.

--------------------------------

Så nu skal jeg penge tilbage :) Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)