Tosset overskrift, men jeg kunne ikke lige kringle hvad jeg ellers skulle kalde den. Jeg skal for første gang have fragtet noget via container - ikke en hel container, men blot et par varer. De har stor volumen og er derfor ikke mulige at få med luftfragt.
Firmaet jeg skal købe igennem skriver at det vil koste omtrent 260 $ at få fragtet mine sager. Det lyder ganske billigt og fint - men... Hvad sker der så`Hun har bedt om navnet på den havn jeg vil have dem til (hvilket i dette tilfælde må være Nordhavn?), og hvad sker der så? Skal jeg gøre andet end at lade dem få de penge, betale mere, hvem kontakter mig når de er landet?
Så mange spørgsmål! Jeg håber at jeg kan finde hjælp her :-)
Mht. Transporten ved jeg ikke hvad det er hun giver pris på, da det jo er dig der skal arrangere transporten.
Spørg hende ad, det kan være hun har en god aftale med en speditør.
Hvis du skal have hjælp til en transportforsikring, kan du sende mig en PB..
Jeg spurgte til fragten og hun ønskede at få oplyst hvilken havn de skulle sendes til så hun kunne finde pris for mig - derefter (efter jeg skrev det skulle være Nordhavn, København) gav hun mig prisen 260$ - hvilket kommer meget bag på mig, da jeg synes det lyder usandsynligt billigt.
Lad endelig ikke din leverandør stå for fragten da det i sidste ende kan blive en meget dyr fornøjelse. I den pris du har fået medregner de ikke omkostninger du vil blive opkrævet i Danmark for håndteringen af godset.
Køb dine vare på FOB betingelser og så få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig. Prøv at kontakt primecargo og bed om en "All in pris på din søfragt frem til din dør. Tror mig det er den billigste måde at få varerne hjem på.