Hejsa alle herinde. Har meta tagget næsten alle vare i shoppen til wepsiden, men mange ringer og klager over de ikke kan finde os på alm google søgning. Vi har en fin face gruppe med små 100 medlemmer, men det er KUN fra face at man kan finde www.dampjuice.dk Jeg er lidt i panik da folk jo så giver op og handler andre steder. Ser frem til at nogle flinke mennesker der er langt bedre til det her IT end jeg, gider at prøve at forklare hvad jeg burde gøre nu. På forhånd tak. Dan Helligkilde
|
Hej Dan
Der er nogle ting man kan gøre (som jeg ikke ved om du har gjort)
1. Google vil gerne have at deres eget sociale medie (g+) bliver en succes, derfor har de gjort sådan at brugere der inde får en fordel på søgemaskinen, så det at lave en bruger for jeres webshop derinde, og forbinde den med jeres side giver en god fordel
2. Google er ikke så hurtig til at finde nye sider, så man kan manuelt gå ind og fortælle dem at man altså findes, det tager et godt stykke tid for dem at behandle det når man fortæller dem det, afhængig af hvor travlt der er, så hvis der går 14 dage er det ikke unromatl
3. Google vælger rækkefølgen på siderne når man søger afhængig af hvor vigtige/relevante de vurderer de forskellige sider er, ting som Meta-tags (som du har gjort) er med til at gøre en vigtigere (i forhold til dem som ikke har), men ting som steder der linker til din side kan også være en fordel, altså hvis du har et link i din Amino signatur, din facebook side som linker der til o.s.v.
Det er meget mere kompliceret end det jeg lige har skrevet, men ved at læse her på amino, eller søge på google efter "seo" som betyder søgemaskine optimering på dansk, kan du får nogle flere detaljer :)
Jeg håber det hjalp, og svarede på dit spørgsmål :)