Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ferielukket i en Webshop?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Internexus:
Fysisk og internet butikker kan du ikke sammenligne Niels. Det er også kun min mening baseret på erfaring.

Det forstår jeg ikke. Man har vel behov for ferie om det er fysisk eller internetbutik?

Men hvis man gør klart at man holder ferie så ser jeg ikke noget problem med det. Men naturligvis hvis man har erhverv som hovedkunder så KAN man miste kunder på det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Men webshop ejere har da brug for ferie!! Ikke alle har mulighed til at ansætte eller hjælp fra venner og familiemedlemmer.Synes det er ok at holde ferie, og tilbyde feks 20 % i rabat for de kunder der bestiller i ferieperioden..
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Monty:
Få evt nogen til at passe mail og evt tlf mens du er væk, det er ikke så stor en udskrivning

Det bliver der jo ikke sendt mange varer ud af!

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten Kvist:

Mette Monty:
Få evt nogen til at passe mail og evt tlf mens du er væk, det er ikke så stor en udskrivning





Det bliver der jo ikke sendt mange varer ud af!


Korrekt, men ordren bliver modtaget og der kan gives besked om evt forsinkelse på udsendelse.
Det tror jeg faktisk kan gøre en forskel.
Men det afhænger naturligvis af hvor mange daglige ordrer samt længde af ferieperiode om det er noget der kan svare sig. Jeg synes dog det er en overvejelse værd

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvilken type webshop (størrelse og kundegrundlag) og hvilken type ferie du snakker om.

Jeg kender til flere webshop (bl.a. tidliger vinder af e-handelsprisen) som til påske o.lign. holder ferielukket så der ikke sendes varer ud.
Dette meldes tydeligt ud på deres forside og i forbindelse med købet. Man kan godt bestille, men bliver gjort opmærksom på at leveringstiden er længere en normalt pga. helligedage/ferielukket. Dette er ved salg til både private og erhverv og der omsættes for betydelige beløb årligt og der ses ikke væsentlig nedgang i salget i disse perioder, og det er (efter min mening) noget alle kan forstå pga. af helligedage å det kan man roligt gøre (generaliseret).

Samme firma har til gengæld ikke lukket 3 uger i sommerferien, da man har en størrelse så der er ansatte nok til at køre med lav bemanding i ferieperioden og dermed holde det hele kørende.

Er man en mindre hobbyvirksomhed med få kunder, kan man godt forsvare at lukke i f.eks. 3 uger i sommerferien, men når der begynder at komme lidt gang i forretningen skal man passe på (efter min mening) og der vil måske være værd at overveje at ansætte en ungarbejder eller anden billig arbejdskraft til at udsende varer mens man er på ferie og så annoncere at levering måske er 1-2 dage længere og support er lukket/neddroslet pga. af ferie.
Så kan folk bestille og få deres varer, og du har signaleret at du tænker på kunderne selv om du har ferie og deres forståelse vokser fordi du tydeligt hat signaleret situationen og din "mindre service" vil derfor virke som noget positivt i stedet for negativt fordi det pludselig er gjort klart for dem.

Det er i hvert fald sådan jeg ser på det :-)

--
Simon 

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det er fair nok at holde ferielukket. Dog er det ikke okay at holde ferielukket og IKKE melde ud. Det bør tydeligt fremgå hos webshoppen, at de holder ferielukket. Jeg har før handelt hos en webshop og kort tid efter at jeg havde betalt og afsluttet ordren, fik jeg en mail med, at de holdte ferielukket. Jeg havde altså gennemført ordren og fik først derefter besked på, at der ville gå en uge, før de vil sende produktet.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen
Tal for jeres input. Der er rigtig mange gode argumenter fra begge lejre - og fine forslag til løsning.

Jeg er alene om foretaget sammen men min kone - men hun vil jo gerne med på ferie ;)
Dels sælger jeg til andre forhandlere og dels via webshoppen. Mange kunder er fast tilbagevendende kunder, og jeg tænker at hvis jeg melder det flere måneder i forvejen, evt med en reminder via mail 14 dage før, tagerjeg i hvert fald højde for mine faste kunder.

Det med en ferie rabat er en rigtig god ide som plaster på såret, og telefonpasningen skal i hvert fald også overvejes. Mails kan jeg sagtens selv klare :)
Hilsen + god påske
Erik
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Altid dejligt med lidt ferie!

Jeg har fulgt denne debat lidt fra sidelinjen og syntes der er kommet nogle fine løsningsmodeller. Jeg syntes også det er en rigtig god idé at give dine kunder besked i god tid, omkring ferie, men sørg for at de alle får beskeden tilsendt pr. e-mail og at det fremgår af din webshop. Hos os er det gjort således, at det er en del af autosignaturen, i vores e-mails til kunder samt oplyst på websitet. Dette oplever vi ikke som noget issue.

God ferie til dig, når du kommer dertil!

Og god Påske til alle på Amino Big Smile

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Telesvar

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)