Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af importvirksomhed/webshop når man er under 18?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ny på denne side, og går med tanker om at starte en webshop hvor jeg importere varer uden for EU.

Problemet er bare den, at jeg er under 18 år. Har hørt om succeshistorier med folk med eget firma når de er under 18 år, så jeg ved det kan lade sig gøre, men mit spørgsmål er så hvordan? Hvordan får jeg tilladelse til at starte min import virksomhed/webshop?

Jeg har forretningsplan og og regnskaber parat, så det er ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er hvordan jeg får tilladelse til, fra det offentlige, at starte min virksomhed når jeg er under 18 år.

Mvh,

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

Mads Gliemann  skrev om det i god form og jeg har lagt lidt links til at fået ok til at ha det i min blog - så du kan læse om det i DETTE LINK 

VH 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 15:56

Så jeg skal tage ind på statsforvaltningen med min forretningsplan og regnskaber, budgeter mm. for at få en tilladelse?

Skal mine forældre/værger være med, eller kan jeg ordne det selv?

Mvh,

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18

Jeg synes nu at der står det skal sendes med brev osv -

vh

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 17:25

Ja det lagde jeg godt mærke til, men tror jeg tager derind først og hører hvad de har at sige og deres præcise krav, altså hvordan den skal skrives - altså om den skal skrive i "jeg"-person for lige at komme ind på nogle dansk-faglige begreber, eller om den skal skrives som min værge ville skrive det. Så kan jeg jo altid tage hjem og rette til og sende det bagefter for at få den hurtigste sags-behandlingstid. 

Men mange tak for dine svar. De har været nyttige! Er der andre ting jeg bør vide omkring opstart af importvirksomhed under 18?

Mvh,

Martin.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33

Det lyder da absolut fornuftigt at tage ind og få lidt mere kød på hvordan man bedst skriver - initiativ er altid god

Tjo - du skal jo sætte dig lidt in i moms og told og kunne få lavet regnskab. Der kan du få 3 gratis tilbud på en der kan hjælpe nogle timer her og der via nettet eller ved at du scanner bilag til ham HER 

Så kan du også læse her om importregistrering og lidt bagrund i DETTE LINK 

VH

Fra Nørresundby
Tilmeldt 24. Mar 13
Fra  PrimaryDrones Skrevet kl. 17:52

Tak for det. Jeg har allerede lavet regnskab og momsregnskab. Dette er selvfølgelig anslået, da jeg ikke reelt kan vide hvor stort eller lille markedet for det er. Så regnskab kan jeg sagtens finde ud af, det er mere som du skriver importgebyrer, fragt til DK, og ikke mindst tolden. Men dette er ikke problemet endnu. Nu skal jeg først og fremmest have etableret et firma - eller ihvertfald finde ud af hvordan dette er muligt.

Tak for hjælpen indtil videre. Big Smile

Mvh,

Martin.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)