Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop mails?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i forbindelse med udviklingen af et nyt Direct Mail produkt stødt på begrebet "drop mail", dvs en auto mail jeg sender til en bruger der foretager en eller anden form for action på mit site. (Uden at jeg har indhentet brugerens samtykke til modtagelse)

Er der nogen af jer der ved noget omkring permission lovgivningen ifm anvendelsen af drop mails? Hvad må man? Hvad må sådan en mail indeholde når brugeren ikke har givet samtykke til modtagelsen? Nogen der har links til hvor jeg kan finde info?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:07

Det må du ikke, det fremgår af markedsføringslovens § 6 stk. 1.

Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 16:16

Der må da findes nogle muligheder, hvor man lovligt kan droppe en mail til en bruger, uden at indhente explicit samtykke. Hvis brugeren eks har indtastet sin mail i eks et banner. Indtastningen signalerer jo en forventning om at modtage en mail.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Der er rigtig mange webshops der sender en reminder mail, til brugere der har opgivet email adresse i forbindelse med køb, men som har forladt indkøbskurven inden afslutning af køb. Jeg har selv oplevet det, og jeg synes det er skide irriterende. Så inden du forsøger at finde smuthuller i lovgivningen, så overvej om modtager af drop mailen opfatter det som SPAM eller ej. Hvis svaret er ja, så lad være.
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 10:48

Hej Jesper, jeg søger udelukkende smuthuller, for at gøre tingene enklere, nemmere og mere intelligent for kunden og dennes oplevelse. Det er næppe en god idé at pisse sine kunder af, så det er selvfølgelig ikke den vej jeg vil gå. Søger bare Info og overblik over mulighederne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)