Hej Christian og tak for god info ..men 1. Så vidt jeg ved må man godt sende nyhedsbrev eller info mails til sine faste kunder ? 2. Når man sender noget information som firma skal man så altid regne med at det er med henblik på salg - eller kan der dispenseres såfremt det er rent informativ mail. |
Hmm, jeg syntes stadig ikke det den lov er helt ligetil og tydelig.
Lad mig lige gøre vores eksempel lidt mere konkret - så bliver det måske mere tydeligt hvor min forvirring opstår.
1. der er ikke tale om erhvervsdrivende. En flok piger mødes til rødvinsaftener og jeg har fået den idé at der måske kan komme noget kommercielt ud af at samle de røverhistorier der bliver delt bag lukkede døre. Jeg tænker den samme målgruppe som kunne finde på at smide penge efter bøger som "The Game" og alle de andre 'sådan er kvinder/score-guides' (skrevet om kvinder, til mænd AF mænd) kunne være interesseret i en lidt mere autentisk pendant (skrevet til om kvinder, til mænd AF kvinder). Jeg ønsker ikke kaste mig ud i det projekt, før end jeg har en analyse af hvorvidt en sådan bog kan afsættes. Tilfældigvis er mine veninders private netværk, et meget godt repræsentativt snit af målgruppen - så jeg tænkte at vi ville gøre det lettest for os selv, at drage nytte af det.
Indtil videre er det ligetil - og hvis jeg allerede her overtræder en markedføringslovgivning, har det ikke været første gang - men fest invitationer er aldrig blevet rapporteret som spam ;)
Den næste krølle (og det er så her jeg bliver i tvivl, om hvordan lovgivningen er skruet sammen) bliver at - når nu vi alligevel forstyrrer vores private netværk, giver vi den også mulighed for at tilkendegive deres interesse for projektet ved at signe-up på en liste, så de kan få mulighed for at købe bogen. Dvs ligeså snart vi/jeg bliver erhvervsdrivende, vil jeg have et kundekartotek over potientielle købere - men som der har tilkendegivet at de ønsker at blive kontaktet - da det er det de skrev sig op til.
Giver det mening at jeg bliver forvirret