Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af hjemmeside på wix.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk :-)

Jeg er en ung iværksætter som sammen med sin ven har tænkt sig at starte en hjemmeside op.
Målet med hjemmesiden er, i sidste ende, at tjene penge på reklamer etc.

Jeg er i gang med at designe hjemmesiden på Wix.com. Jeg er dog stødt ind i et lille uvidenhedsproblem.
Jeg er nemlig i tvivl om jeg skal købe "Unlimited Edition"- eller "Combo"pakken.

Forskellen på de to er som følger:

"Unlimited Edition": Bandwith=Unlimited, Storage=2.5 GB
"Combo":              Bandwith=1.0 GB   , Storage=1.0 GB

Jeg vil ikke aflsløre for meget om hjemmesiden, men kan fortælle, at der vil være henvisninger til youtubevideoer og billeder samt tekst på hjemmesiden.

Jeg ville stærkt værdsætte hvis i kunne hjælpe mig med at afgøre hvilken af de to muligheder der er bedst egnet til mit forbrug, og hvad størrelsen på henholdsvist en's "Storage" og "Bandwith" har at gøre med hjemmesidens kvalitet.

På forhånd mange tak.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 01:43

Jamen det kan jeg godt forklare:D

Det er egentlig meget simpelt (i mine øjne). Jeg ville selv starte med combo, da man med stor sandsynlighed kan opgradere så snart det bliver nødvendigt.

Men Bandwith=Båndbredde, og det er en indikator for hvor meget internet i kan få lov at bruge, så hvis hjemmesiden fylder 2 mb, så kan i så have 500 besøgende den måned (groft sagt). Storage=harddisk plads, hvilket betyder at billeder, videoer, o.s.v. som ligger på deres server tilsammen højst kan fylde 1 gb (begge dele gælder combo pakken)

Håber det giver mening, og held og lykke :) 

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 01:49

Hej Kevon, tusind tak for svaret, det hjalp meget på forståelsen.

Jeg vil også gerne spørge:
Hvilke elementer vil bruge flest af dine "storage"-GB?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 02:10

Det var ingen ting:)

Altså, denne her må andre der ser det gerne rette mig på hvis jeg tager fejl da jeg ikke er 100% sikker. Men normalt så fylder hjemmesider meget lidt, ofte under 1 mb. Billeder KAN fylde meget, men gør det sjældent. Men m.h.t. til jeres videoer, så kan de fylde rigtig meget, men det vil afhænge af om i opbevarer dem selv, på jeres side, eller om i laver noget ala når man lægger en youtube video op på facebook. Når man smider dem op på facebook, så virker det bare som et link, og det er stadig youtube som har videoen på deres server, men jeg går ud fra at det ikke er det i vil.

En video kan fylde fra få mb, til mange gb afhængig af længde, kvalitet, og format :) 

Tilmeldt 24. Mar 13
Skrevet kl. 14:22

Hvad med gæstebog, kommentarer osv.? :)

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 15:08

Generelt, så fylder alt der hedder tekst, så tæt på intet som man kan komme. Så vidt jeg husker kan man have 1073741824 bogstaver på 1 gb. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16

Jeg vil meget hellere anbefale dig at oprette en hjemmside på www.one.com hvor prisen er omkring 322 kroner i opstart og 108 kroner om året.
Det er simpelthen rigtig billigt og du starter med 5gb plads.

Du kommer aldrig til at bruge 5 gb hvis din hjemmeside indeholder gæstebog, billeder (til designet), tekst osv. -> Jeg vil skyde på, at du ligger på omkring de 10 mb i alt (groft sagt).

På one.com kan du oprette blogs og simpelt html hjemmeside som du redigerer online.

Håber det hjælper lidt videre :)

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 17:13

Vigan, du har helt ret i at det er langt billigere på One.com. Der er bare det at hvis det er en hjemmeside med video'er, så kommer man hurtigt langt over de 10 mb. 

Samtidig så er Wix.com bygget op på en måde, som jeg ikke har set matchet andre steder, m.h.t. fleksibilitet, samtidig med at det er så nemt at alle kan finde ud af det. Det er 100x nemmere end wordpress. Men ja det koster også noget mere end alm. hosting.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)