Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed udelukkende til klaverleje til mig selv

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus V
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Når jeg nu tidligere har fået gode svar herinde, kan det være I kan hjælpe mig igen. :)

Jeg har pt. ingen virksomhed. Jeg var ude at kigge på flygler i dag, og forhandleren (Mattson & McGehee i Aarhus - rigtig god vejledning!) kan lave leasingaftaler på flygler, men kun til virksomheder. Mit spørgsmål er ganske enkelt: Kan jeg ikke bare oprette en enkeltmandsvirksomhed (med personlig hæftelse), som indgår leasingaftalen, og hvor jeg så fakturerer mig selv for et beløb hver måned, så alt går i nul? Det skal understreges, at jeg bestemt ikke er ude på at snyde staten for penge, altså ikke noget med at trække ting fra eller andet. Alt skal bare gå lige op, så jeg kan leje et flygel og lege med et flygel. :)

Jeg har haft virksomhed før (lukket her til februar - d'oh), så det der med bogføring, momsregnskab m.m. er ikke noget problem.

På forhånd tak, og god weekend!

Mvh.

Markus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15

Det bliver noget rod- Du laver en virksomhed og så er der moms der normat vil trækkes fra men du er ren hobby i forhold til flygelet jeg synes det er noget rod.

Kan du ikke overtale dem til at leje til dig som privat på en eller anden måde?

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:47

Det er noget rod at lave et firma bare for at servicere sig selv.

men hvis det skal gøres skal det ikke gøres som personlig virksomhed men som ApS / A/S, da det kan give problemer at fakturere sig selv fra et personligt firma - som de fakto er en selv, da det ikke er en selvstendig juridisk enhed. Det kan dog give problemer hvis firmaet ikke laver andet end udleje flygel til dig selv. 

Jeg vil anbefale dig at finde en anden udlejer af flygler - de findes.

mvh

Flemming

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 01:45

Jeg ved ikke med det juridiske i det, men hvis du kender en der har virksomhed, så kan det måske være du kan tale med ham/Hende om at de leaser det for dig, og du så betaler det?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:18

Markus Wüstenberg:
men kun til virksomheder

Det er en finte han laver fordi den leasing aftale han forhandler ikke må indgåes med private, fordi den stiller dig dårligere end loven kræver og der er ikke aftale frihed mellem virksomheder og private.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)