Hej Amino'er Jeg har fundet frem til en fantastisk idé. Jeg har en god ven som gerne vil indskyde nogle penge i firmaet, mod at få nogle % i firmaet. Jeg vil gerne have indskudt mindst muligt, og derved bevare mest af firmaet i egne hænder, så derfor Kunne jeg godt tænke mig at vide hvor man skal spare under opstart, og hvor man ikke skal. Firmaet vil bestå af at du betaler et månedligt abonnement, for til gengæld at få tilsendt nogle varer med posten. Jeg har ikke vildt mange relevante kompetencer inden for området selv, jeg er en god sælger og jeg "kan" lave hjemmeside. Med "kan" mener jeg at jeg kan lave en som jeg selv synes ser ok ud, men der er med garanti fejl i kodningen, og SEO er en by i Rusland. Bogføring er heller ikke min stærkeste side - men det er jo nemt at læse op på. Hvad vil i vurdere er værd at lære sig selv, og hvad skal jeg betale mig fra, og igen hvad skal jeg springe over/udsætte til senere? |
Kevon Skat Pedersen:Hvad vil i vurdere er værd at lære sig selv, og hvad skal jeg betale mig fra, og igen hvad skal jeg springe over/udsætte til senere?
Rigtig svært at svare på. men i mine øjne :
Brug penge på en freelance bogholder - ikke en revisor før du skal til at lave årsregnskab
Brug penge på en advokat til at lave en juridisk konstruktion mellem dig og din partner - helst aps/as
og så STOP!
Nu skal du KUN bruge penge på noget der skaffer dig nogle betalende kunder her og nu - glem alt andet IKKE messer IKKE annoncer, ikke kontorer. Det er sikkert fint med din egen hjemmeside til at starte med
Fokuser på kunder der vil købe dit produkt - Du siger at du er en god sælger og har en fantastisk ide. Rigtig godt ! Så se at få de først ordrer i hus , også selv om produktet ikke er helt færdig. Du skal bevise at kunderne gider købe dit produkt.
Bagefter kommer udgifterne farende helt af sig selv :-)