Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spare, eller spendere?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fundet frem til en fantastisk idé. Jeg har en god ven som gerne vil indskyde nogle penge i firmaet, mod at få nogle % i firmaet. Jeg vil gerne have indskudt mindst muligt, og derved bevare mest af firmaet i egne hænder, så derfor Kunne jeg godt tænke mig at vide hvor man skal spare under opstart, og hvor man ikke skal.

Firmaet vil bestå af at du betaler et månedligt abonnement, for til gengæld at få tilsendt nogle varer med posten.

Jeg har ikke vildt mange relevante kompetencer inden for området selv, jeg er en god sælger og jeg "kan" lave hjemmeside. Med "kan" mener jeg at jeg kan lave en som jeg selv synes ser ok ud, men der er med garanti fejl i kodningen, og SEO er en by i Rusland. Bogføring er heller ikke min stærkeste side - men det er jo nemt at læse op på.

Hvad vil i vurdere er værd at lære sig selv, og hvad skal jeg betale mig fra, og igen hvad skal jeg springe over/udsætte til senere?

Jeg håber det er til at forstå, og på forhånd tak :) 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:53

Kevon Skat Pedersen:
Hvad vil i vurdere er værd at lære sig selv, og hvad skal jeg betale mig fra, og igen hvad skal jeg springe over/udsætte til senere?

Rigtig svært at svare på. men i mine øjne :

Brug penge på en freelance bogholder - ikke en revisor før du skal til at  lave årsregnskab

Brug penge på en advokat til at lave en juridisk konstruktion mellem dig og din partner  - helst aps/as

og så STOP!

Nu skal du KUN bruge penge på  noget der skaffer dig nogle betalende  kunder  her og nu - glem alt andet  IKKE messer IKKE annoncer, ikke kontorer. Det er sikkert fint med din egen hjemmeside til at starte med

Fokuser på kunder der vil købe dit produkt - Du siger at du er en god sælger og har en fantastisk ide. Rigtig godt ! Så se at få de først ordrer i hus , også selv om produktet ikke er helt færdig. Du skal bevise at kunderne gider købe dit produkt.

Bagefter kommer udgifterne farende helt af sig selv :-)

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Helt klart spare.

Hvis du virkelig tror på denne idé, skal du gå solo. At få en investor med vil bare komplicere tingene, og give dig ekstra omkostninger med advokater og der er altid risiko for at gode idéer kan blive "kopierede".

Du skal lære dig mest mulig selv for at holde dine omkostninger nede. Prøv at finde penge i din egen privatøkonomi eller via et banklån. Eller start med at køre virksomheden ved siden af et andet arbejde. 

Hvis din idé er afhængig af en god hjemmeside, så få nogen at hjælpe dig med dette. SEO kan du selv lære dig, eller få den som hjælper dig med hjemmesiden af lære dig grund teknikkerne. Det er ikke særligt svært, men det tager tid. Hvis du skal bruge penge på markedsføring, så brug dem på Adwords.

Bogføringen er det absolut bedst at du selv håndterer. Så kan du også holde styr på omkostningerne. Det er det vigtigste. Du kan også få hjælp her: http://regnskabsskolen.dk/.  De har gode kurser for iværksættere.

Held og lykke.

/Bengt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)