Hej med jer... Måske jeg bare har misforstået tingene. Men jeg er importregistreret og har modtaget et par pakker fra Asien. Som jeg troede det, så skulle jeg ikke betale importmoms, når jeg er importregistreret. Men alligevel har jeg modtaget en faktura fra DHL på Importmoms og Toldbehandlingsgebyr. Og endnu mere underligt er det, at Importmomsen er større end den værdi, der er angivet i proforma fakturaen?? Under beregning af afgifter står der: Ber.art: 2000 Og på fakturaen er de 1,131.20 kr så angivet som importmoms. Men værdien af forsendelsen - og som der står på fakturaen - er USD141.00 og de har kørt en vekselkurs på 560.88 Er der nogen, der kan bringe lidt lys på det her, for det virker som en meget stor regning på noget, som jeg til at starte med ikke troede, at jeg skulle betale i det hele taget. |
Du får ikke svar fra de som kan noget om import og så må jeg der faktisk desværre ikke kan, vove mig ud. Men KOM NU EKSPORT FOLK hvor er du Ravn
Hvis du skal betale importmoms så er det jo ikke standard når du er importørregistreret men jeg aner ikke hvordan det foregår via DHL - de bør dog kunne forklare dig det let i telefonen. Jeg vil TRO du så bare skal bogføre det under købsmoms og ikke under importmoms i salgsmomsen - da du jo har regning på det og derfor er det en helt normal fradragsberettiget moms. Det kan i alle fald ikke være en moms der ender med at koste dig noget når du er importørregistreret vil jeg sige
Tallene (og hvorfor vover jeg mig ud i det i stedet for at holde min store mund lukket ) bør indikere 45,25% told og 25% moms- Sammenhæng mellem momsbeløbet og omkostningen bør være til at finde ved at tillægge fakturaen fragt og lignende omkostninger - da momsen kommer på det helt samlede beløb
God Lørdag