Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms som importregistreret??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer...

Måske jeg bare har misforstået tingene. Men jeg er importregistreret og har modtaget et par pakker fra Asien.

Som jeg troede det, så skulle jeg ikke betale importmoms, når jeg er importregistreret. Men alligevel har jeg modtaget en faktura fra DHL på Importmoms og Toldbehandlingsgebyr.

Og endnu mere underligt er det, at Importmomsen er større end den værdi, der er angivet i proforma fakturaen??

Under beregning af afgifter står der:

Ber.art: 2000
Art: B00
Grundlag: 4525
Sats: 2500.00
Beløb: 1,131.20

Og på fakturaen er de 1,131.20 kr så angivet som importmoms.

Men værdien af forsendelsen - og som der står på fakturaen - er USD141.00 og de har kørt en vekselkurs på 560.88

Er der nogen, der kan bringe lidt lys på det her, for det virker som en meget stor regning på noget, som jeg til at starte med ikke troede, at jeg skulle betale i det hele taget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

Du får ikke svar fra de som kan noget om import og så må jeg der faktisk desværre ikke kan, vove mig ud. Men KOM NU EKSPORT FOLK Big Smile hvor er du Ravn Big Smile

Hvis du skal betale importmoms så er det jo ikke standard når du er importørregistreret men jeg aner ikke hvordan det foregår via DHL - de bør dog kunne forklare dig det let i telefonen. Jeg vil TRO du så bare skal bogføre det under købsmoms og ikke under importmoms i salgsmomsen - da du jo har regning på det og derfor er det en helt normal fradragsberettiget moms. Det kan i alle fald ikke være en moms der ender med at koste dig noget når du er importørregistreret vil jeg sige

Tallene (og hvorfor vover jeg mig ud i det i stedet for at holde min store mund lukket Big Smile) bør indikere 45,25% told og 25% moms- Sammenhæng mellem momsbeløbet og omkostningen bør være til at finde ved at tillægge fakturaen fragt og lignende omkostninger - da momsen kommer på det helt samlede beløb

God Lørdag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:03

Tak skal du have, John.
Altid behjælpelig som sædvanligt. Også selvom det ikke lige er dit område. :)

Jeg har tålmodighed, så jeg venter gerne på svar.

45% told virker også fuldstændig underligt. Og nu står det specificeret som "Importmoms" på fakturaen og ikke told. Det eneste jeg sådan lige kan få det til at passe med er, at det er importmoms af fragten?

Fragten står godt nok ikke specificeret i fakturaen - hvilket det selvfølgelig burde. Så har DHL vel kunne se internt, hvor meget sælger har betalt for fragten og så bonget mig for momsen af det?

Så må jeg vel have fat i sælger og lave en ny proforma faktura, som siger at fragten er inkluderet i de USD141.00? (fri fragt)

Også en god lørdag - og weekend - til dig, John. :)

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:23

De har nok ikke registreret dig som erhverv. Ring og hør, om du har modtaget den som privat eller erhverv.

Når det kommer til privatkunder, så tillægger de også 25% af listeprisen for fragten, uanset, hvad der står på fakturaen, så vidt jeg ved.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:25

Tjaeh hvis de har antaget "Bella Borsa" for at være et privatnavn, som er modtageren på pakken, så har de måske nok. Men det er nu engang mit firmanavn og er registreret med et SE nummer, som er importregistreret. Men ja, jeg må prøve at ringe til dem på mandag.

Men toldbehandslingsgebyret slipper jeg vel ikke for uanset?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 12:36

Du må ha' fat i DHL.

Det kan være en god idé, at få afsenderen til at anføre CVR-nummeret på pakken. Og det er også en god idé at sikre sig, at der kun står firmanavnet (dvs. ikke dit eget navn). Så plejer det at virke.

/Kjeld

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 00:53

Så fik jeg endelig svar fra DHL. De påstår, at jeg ikke er registreret for import - kun eksport.

Det synes jeg lyder ret underligt, når jeg ikke har haft problemer med andre pakker.

Hvor kan jeg checke dette henne? De siger, at de har været inde hos SKAT og undersøge det.
Ja, jeg kan ringe til SKAT i morgen, men der må vel være et sted på nettet, hvor man kan checke sådanne informationer?

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 01:19

MSkovmose:
Ja, jeg kan ringe til SKAT i morgen, men der må vel være et sted på nettet, hvor man kan checke sådanne informationer?

Hvis du logger ind på Virk.dk, så kan du se dine virksomhedsoplysninger.

Med venlig hilsen,
Rasmus Nicolaisen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)