Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har du hørt om " anmodning om logiværtserklæring" - ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har lige modtaget et lidt underligt brev fra kommunen, hvor jeg skal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57

Jesper Laugesen:
Jeg har lige modtaget et lidt underligt brev fra kommunen, hvor jeg skal

Du er gået over til korte meddelelser må jeg sige Big Smile - blev der lige råbt BEFORE-DINNER DRINK READY?

Nå overskriften tyder på at du har en lejer. Denne har meddelt kommunen at han bor ved dig, og nu vil kommunen vide, om du er klar over det, så det ikke bare er noget han finder på for at sige det folkeligtSmile Jeg tror ikke du skal se det som en mistanke men det er rutine i de fleste kommuner eller i mange i alle fald mange kommuner har.

Den skal tages seriøst nok for hvis man giver en ven en dækadresse, så kan man straffes.

Jeg tror også der kan være et punkt om hvorvidt lejer har et familie forhold eller stammer fra venneforhold til jer, formentlig for at undgå forældre der lader deres SU børn bo hos vennerne indbyrdes proforma og dermed scorer SU for udeboende.

Jeg mener den kan indeholde ønske om oplysning om antal værelser og kvm og husleje, formentlig for at de kan vurdere om skatten skal ændres, om I har overset det - eller måske i forhold til lejers evt. sociale ydelser?

Det var ud fra et gæt da du skrev lidt kort, men efter middagen kan du jo sige, om det var korrekt gæt, at du var udlejer. God appetit

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:04

John @ Du er gået over til korte meddelelser må jeg sige Big Smile - blev der lige råbt BEFORE-DINNER DRINK READY?

..........

HAHA, nice, men faktisk forsøgte jeg at slette indlæget :)

Men, ja nu er det blot min datter som flyttede hjem efter studiet, og for snart 8 mdr. siden.

Hun får ingen ydelser af nogen art, og betaler naturligvis ikke noget for at bor her.

Hun flyttede jo hendes adresse tilbage til os dengang, så kommunen ved jo udemærket hvor hun bor..

Så - er det bare endnu en form for snageri fra kommunen ? Jeg har aldrig hørt om sådan en "erklæring" før ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30

Jesper Laugesen:
Så - er det bare endnu en form for snageri fra kommunen ? Jeg har aldrig hørt om sådan en "erklæring" før
Aner det ikke - hvad skulle de snage for - jeg tror måske de har misset det er din datter og bare set at en over 18 med CPR har flyttet adresse til dig - Jeg ville ikke tage det så tungt, jeg synes ikke rigtigt de har noget at snage efter med en datter der flytter hjem så jeg tror det er rutine - et CPR nummer melder folkeregisteradresse i en bolig der tilhørere andre og manglende samkøring af register der viser det var en datter. Selve erklæringen er en standard hver gang et CPR melder indflyting i en anden persons privat bolig tror jeg Smile

Formålet er at undgå en del af den svindel der er med bytning af SU børn, folk der skal søge almennyttig bolig og skal ha boet i komunen i xx år først og meget andet. 

vh

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:42

ja, der er jo nok en del svindel med diverse ydelser desværre :(

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 07:07

Jesper Laugesen:
Så - er det bare endnu en form for snageri fra kommunen ? Jeg har aldrig hørt om sådan en "erklæring" før ?

Du kan faktisk også vende det om. Nu kender jeg jo ikke indholdet og formuleringerne i brevet, men jeg har en gang modtaget en logiværtserklæring fra kommunen, hvor min dengang 1 årig datter "var fraflyttet min adresse". Havde jeg ikke fået denne besked, havde min ex. lykkes i sit forehavende, da han havde skiftet hendes adresse uden mit kendskab, for at bilde Statsforvaltningen ind, at han havde den fulde forældremyndighed og hun havde bopæl hos ham, da jeg led af Border-line.(Hvilket jeg ikke gør) OG pigen har aldrig boet andre steder end hos mig ;-)

Men det jeg prøver at sige, vend det positivt - og se det som en service - det er faktisk en pligt kommunen har til at ajourføre CPR-registret. Hvilket du kan se HER 

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22

Bibi:
n jeg har en gang modtaget en logiværtserklæring fra kommunen, hvor min dengang 1 årig datter "var fraflyttet min adresse"
Sikke en verden -  tak fordi du gav os indblik - og godt gået

vh

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:08

Hej Bibi

Ja, der kan være mange sider af samme sag - kan jeg se...

Da vi lige åbnede brevet, følte vi os blot " som anklagede", og derfor den lidt negative holdning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)