jeg har lige modtaget et lidt underligt brev fra kommunen, hvor jeg skal |
Jesper Laugesen:Jeg har lige modtaget et lidt underligt brev fra kommunen, hvor jeg skal
Du er gået over til korte meddelelser må jeg sige - blev der lige råbt BEFORE-DINNER DRINK READY?
Nå overskriften tyder på at du har en lejer. Denne har meddelt kommunen at han bor ved dig, og nu vil kommunen vide, om du er klar over det, så det ikke bare er noget han finder på for at sige det folkeligt Jeg tror ikke du skal se det som en mistanke men det er rutine i de fleste kommuner eller i mange i alle fald mange kommuner har.
Den skal tages seriøst nok for hvis man giver en ven en dækadresse, så kan man straffes.
Jeg tror også der kan være et punkt om hvorvidt lejer har et familie forhold eller stammer fra venneforhold til jer, formentlig for at undgå forældre der lader deres SU børn bo hos vennerne indbyrdes proforma og dermed scorer SU for udeboende.
Jeg mener den kan indeholde ønske om oplysning om antal værelser og kvm og husleje, formentlig for at de kan vurdere om skatten skal ændres, om I har overset det - eller måske i forhold til lejers evt. sociale ydelser?
Det var ud fra et gæt da du skrev lidt kort, men efter middagen kan du jo sige, om det var korrekt gæt, at du var udlejer. God appetit
vh