Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdskontrakt - Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået kontakt til en virksomhed i Kina som fremstiller minilæssere. Dette er en meget fin læsser af høj kvalitet og gode komponenter fra Japan, Italien og Tyskland. (Maskinen konstrueres og monteres i Kina).

Jeg har gennem hele forløbet forlangt at få mit "privat label" på maskinen, og at være ene forhandler i Danmark (agentur i Danmark), og dette er ikke noget problem.

Jeg har nu fået tilsendt en samarbejdskontrakt, med bedre priser og krav til begge parter.

Jeg har læst kontrakten igennem nogle gange, men er lidt usikker på nogle af kravene i kontrakten.

Er der nogen der har erfaringer med denne slags kontrakter, som har nogle gode råd (evt. læse kontrakten igennem).

Mvh

Lasse Rieks / Rieks Construction

Tlf.22529434 / Mail. rieksconstruction@gmail.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 08:39

Hej Lasse

Hvis du vil være fuldstændigt sikker på din sag, skal du få en dygtig erfaren advokat til at læse din kontrakt igennem. At nogen herinde læser den igennem for dig giver ingen sikkerhed overhovedet.

Jeg kan godt anbefale dig en top advokat som jeg selv har erfaring med.

Mvh Jens

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 08:42

Hej

Jeg vil anbefale at du tager kontakt til et af de store advokat firmaer der har erfaring med kinesiske kontrakter, de vil kunne hjælpe dig med de faldgrubber der er i sådan en kontrakt. 

iøvrigt kan det undre at et kinesisk firma skulle bruge Tyske og  japanske dele i deres produktion, har du undersøgt om der er tale om kopivare?

Der er rigtigt mange ting man skal tage højde for med sådan et produkt, men har du f.eks  undersøgt om udstyret kan klare det danske klima (vejr ) og meget vejsalt.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:14

Hej Lssse

Prøv at sende en mail til den danske ambassade og til generalkonsulatet og få dem til at

bistå dig uden eller mod betaling

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:19

professionel kina sourcing og ingeniørrådgivning service.

www.novosk.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 12:30

Den jura der indgår i sådanne kontrakter kan bestemt ikke klares med en kommentar fra ambassaden - da jeg selv arbejdede i det system for knapt 20 år siden gav vi iøvrigt aldrig juridiske råd.

Du er nødt til at have en advokat der ved hvad det drejer sig om. Jeg har flere gange måtte påtale overfor højt estimerede advokater at sådan noget som lovvalg, retsvalg, arbitrage skal indgå i internationale kontrakter. Selvom advokater ved dette glemmer de det let, og det er ikke uvæsentligt om du risikerer at blive fængslet i Kina hvis din partner der ude synes at du har gjort noget forkert.

Der var en sag for 6-12 måneder siden med en fyr der såvidt jeg husker solgte maskiner til chocoladeindustrien og uden retskendelse blev fastholdt i kina indtil hans firma betalte en millionbod i en sag rejst i en lokal ret i Kina og i en sag som han ikke var informeret om.

Billige råd kan ende op med at være dyrere end bedre råd til en højere pris.

Prøv evt med ambassadens hjælp at bruge denne sag til at afdække hvordan du beskytter dig. Der er en fyr på Ambassaden derude der hedder Jens Moth - han er meget fornuftig

MVH Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18

Jeg er helt klar over at hverken ambassader/generalkonsulater agerer ulønnede

kontraktsadvokater, men efter min erfaringer kan de bistå med at henvise til

advokater/ legal advisors der kan påtage sig opgaven. Ofte betinger konsulater

sig et mindre honorar for denne ydelse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:18

Hej Jacob

Jeg har forsøgt at kontakte det danske konsulat i Kina, men der kommer ikke noget svar retur.

Tror måske jeg skulle satse på at få en god jurist til at hjælpe med at lave kontrakten, så jeg sikre mig bedst muligt.

Men tak for hjælpen.

Mvh

Lasse

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 10:11

Lasse Rieks:
Jeg har forsøgt at kontakte det danske konsulat i Kina, men der kommer ikke noget svar retur.

Nu er der altså meget stor forskel på om du kontakter et konsulat eller en ambassade.  Typisk har embassaden en handelsafdeling som kan hjælpe.

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)