Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modebranchen på Internettet....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Efter at have læst ”Iværksætter til jeg dør” stiftede jeg tidligere i dag for første gang bekendtskab med amino.dk – hvilket var en yderst positiv oplevelse.
Jeg besluttede derfor straks at indsende et indlæg omhandlende vores ”nyeste” projekt som snart har været undervejs i 3 år.

Kort fortalt er jeg en ung mand på snart 25 som har brugt de sidste snart 10 år på min passion for freestyle skiløb og surfing. Har rejst og oplevet mangt og meget, og brugt en masse penge.... Alle disse oplevelser har givet mig lysten til at skabe et livsstilsfirma, som kan bringe disse fantastiske oplevelser ud til andre. Tilbage i 2000 købte jeg domænet snowstorm.dk og jeg har siden da, vist at dette skulle være firma navn og at Internettet skulle være en stor del af firmaet.
For 5 år siden mødte jeg min fantastiske kæreste som er designer, og vi driver i dag på 3 år det lille firma snowstorm, som primært beskæftiger sig med events og grafisk arbejde.
Vi har begge en stor passion for design og for at skabe koncepter og ide udvikle forretningsplaner.   

Derfor har vi gennem de sidste 3 år talt om at starte et livsstilsfirma med base i modebranchen. Vi ønsker at starte vores eget tøj-brand som senere skal udvikle sig til et helt livsstilskoncept.
Det sidste års tid har vi arbejdet med det design, image og appel som vi ønsker at signalere. Vi har i dag en færdig kollektion som vi ønsker skal danne basen for den første kollektion samt vores fremtidige udtryk.
De sidste 7 md. har vi endvidere arbejdet hårdt på en forretningsplan, samt hele firma konceptet – og det er her det hele bliver lidt indviklet og vi ønsker at høre andre folks meninger og erfaringer.

Kort fortalt ønsker vi at vende den normale proces inden for modebranchen på hovedet. Vi ønsker at have størstedelen af vores salg på Internettet og vi ønsker at henvende os til det japanske marked fra starten. Jeg skylder måske at sige at jeg er halv japaner og har i flere omgange boet i Japan.
Planen er at produktionen og salgsprocessen skal ligge i forlængelse af hinanden, - hvilket jo er en selvfølgelighed for mange andre brancher. Men i modebranchen fungere dette omvendt – hvilket vi ikke mener er hensigtsmæssigt. Internettet giver os muligheden for at lave om på denne proces.
Vi er i den klare overbevisning at folk er klar til at købe tøj på Internettet og at vores målgruppe, unge mænd i alderen 20 til 38 år med interesse i ski og surfing helt klart vil være interesserede i at købe vores produkter via Internettet.

Et mode firma der går direkte på Internettet fra starten giver tilsyneladende en bankrådgiver ansigts trækninger og krampe.... Er der andre der har mødt dette problem ? og hvordan fik I dem overbevidst ?

Kan man evt. finde frem til data omkring antal besøgende kontra salg, og hvor meget sælger et typisk net-shop med tøj i Danmark - evt. i forhold til net-shops som også henvender sig til udlandet.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:32
Hej Ole
Jeg har med interesse læst om jeres planer.
Masser af nytænkning - dejligt.
Fedt domænenavn - og brand.

Men der er nogle steder, hvor jeg synes, at filmen knækker.

Hvorfor lige Japan?

I er på INTERNETTET for gods sake
Det burde være ligegyldigt hvor jeres kunder befinder sig.
Så jeg ville starte med et engelsksproget site og tænke globalt.

Selve hjemmesiden fortæller intet i dag om tøj, så hvis I går videre med ideen, bør der ingen tvivl være i folks hoved om, at det er her I sælger tøj - så focus skal være min 90% på dette. Hjemmesider, som er lidt af det hele er svære at få en ordentlig konvertering på.

Og så skal I have skiftet jeres CMS ud, da det ikke er søgemaskinevenligt; men det er du sikkert allerede klar over

Thumbs up for jeres projekt

Venlig hilsen,
Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
Skrevet kl. 21:37

Et nyt børnetøjsmærke har startet op udelukkende med internetsalg samt med folk som sælger tøjet ved homeparties. Så vidt rygterne går i branchen har de haft kæmpe succes med dette :·)

Du kunne jo tage kontakt til dem og høre om de vil netværke lidt med dig omkring det.

Du kan se siden her: http://www.pompdelux.dk

Der er godt nok ingen varer lige nu - det ser ud til de er ved at skifte sæson.

Held og lykke med projektet Big Smile

Mange hilsener Helle 

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:15
Hej Christian Tak for dit svar på mit indlæg. Hvorfor lige Japan ? Jeg er selv halv japaner og har kendskab til den japanske kultur og har naturligvis selv en interesse i at holde kontakten. Derfor startede interessen for det japanske marked. Der næst er at det japanske marked er kæmpe stort inden ski og surfing. Men du har har helt ret i at Internettet jo giver globale muligheder - men vi vil gerne fokusere vores markedsføring i starten. Hvad angår vores nuværende site... ja.... så er der ikke ret meget at fortælle. Vi er pt. ved at hente tilbud på et helt nyt system, som bliver noget "vildere" - både hvad angår styring og grafik. Vi har budgetteret mellem 150.000 og 200.000 kr. tror du dette er realistisk??
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)