Kan jeg godt starte virksomhed uden CVR nr som 15 årig? Så længe omsætningen er under 50.000 om året?
Hvordan finder jeg så en leverandør? Kræver de ikke man skal have CVR nr. Jeg vil godt benytte mig af dropshipping.
Hvordan foregår det når du har en dropship aftale med en leverandør når jeg skal betale dem for varene? Kan jeg godt gære det efter måneden? Så jeg kan starte med faktisk ingen penge? Også betale dem for det jeg har solgt til sidst på måneden?
Ehm, jeg stod for 4 år siden i samme situation som dig.
Du kan ikke starte en virksomheds-form uden CVR. Og for at oprette et firma under 18. så skal du have dine forældre til at skrive under, en god guide her; http://www.amino.dk/forums/t/157041.aspx
iphonefreaken:
Hvordan finder jeg så en leverandør? Kræver de ikke man skal have CVR nr.
Jo, det gør det somregl!
iphonefreaken:
Hvordan foregår det når du har en dropship aftale med en leverandør når jeg skal betale dem for varene? Kan jeg godt gære det efter måneden?
Når din kunde har betalt dig, så betaler du din leverandør hans beløb, som i har aftalt.
iphonefreaken:
Så jeg kan starte med faktisk ingen penge?
Nej altså du skal stadig have en hjemmeside op og stå. Og evt. noget Nets (som igen, kræver CVR), men du kan nøjes med Paypal.
Ja, du kan godt starte uden cvr nummer, hvis du omsætter for mindre end 50.000kr i 12 fortløbende måneder :)
Husk dog på, at hvis du importer varer med henblik på videresalg, ar du skal være moms- og importørregistreret.
I teorien ja , så kan du godt få en dropshipping leverandør og betale måneden efter. Det kræver dog virkelig at du har talegaverne i orden kunne jeg forestille mig.
Faktum er, at du er 15, øjensynligt ikke den store kapital har, ikke er cvr-registreret og ikke har så meget erfaring indenfor det at drive virksomhed. Så hvis du skal få en leverandør til at give dig en sådan kredit, på baggrund af det, så skal der sgu snakkes igennem :)
Dermed ikke sagt, at det er umuligt.
God aften :)
Mvh. Lars Thomsen
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
Kan jeg godt starte virksomhed uden CVR nr som 15 årig? Så længe omsætningen er under 50.000 om året?
eneste gode nyhed JA (og om året betyder 12 mdr i træk - aldrig over 50 t - ikke kalenderår)
Så til de dårlige
Du kan ikke tjene penge på iphone ting hvis jeg gætter rigtigt ud fra dit kaldenavn - og slet ikke uden import fra Kina og det kræver CVR, importør og momsregistrering
Du vil også løbe ind i problemer med copy varer og med betalingsordninger og krav fra dropshipping - så det er ikke en let sag hvis det er noget med iphone dimser som 15 årig og uden CVR
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER