Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start virksomhed uden CVR nr

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Kan jeg godt starte virksomhed uden CVR nr som 15 årig? Så længe omsætningen er under 50.000 om året?

Hvordan finder jeg så en leverandør? Kræver de ikke man skal have CVR nr.
Jeg vil godt benytte mig af dropshipping.

Hvordan foregår det når du har en dropship aftale med en leverandør når jeg skal betale dem for varene? Kan jeg godt gære det efter måneden? Så jeg kan starte med faktisk ingen penge? Også betale dem for det jeg har solgt til sidst på måneden?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:10

Ehm, jeg stod for 4 år siden i samme situation som dig.

Du kan ikke starte en virksomheds-form uden CVR. Og for at oprette et firma under 18. så skal du have dine forældre til at skrive under, en god guide her; http://www.amino.dk/forums/t/157041.aspx 

iphonefreaken:
Hvordan finder jeg så en leverandør? Kræver de ikke man skal have CVR nr.

Jo, det gør det somregl!

iphonefreaken:
Hvordan foregår det når du har en dropship aftale med en leverandør når jeg skal betale dem for varene? Kan jeg godt gære det efter måneden?

Når din kunde har betalt dig, så betaler du din leverandør hans beløb, som i har aftalt.

iphonefreaken:
Så jeg kan starte med faktisk ingen penge?

Nej altså du skal stadig have en hjemmeside op og stå. Og evt. noget Nets (som igen, kræver CVR), men du kan nøjes med Paypal.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 23:13

Godaften :)

Ja, du kan godt starte uden cvr nummer, hvis du omsætter for mindre end 50.000kr i 12 fortløbende måneder :)

Husk dog på, at hvis du importer varer med henblik på videresalg, ar du skal være moms- og importørregistreret.

I teorien ja , så kan du godt få en dropshipping leverandør og betale måneden efter. Det kræver dog virkelig at du har talegaverne i orden kunne jeg forestille mig.
Faktum er, at du er 15, øjensynligt ikke den store kapital har, ikke er cvr-registreret og ikke har så meget erfaring indenfor det at drive virksomhed. Så hvis du skal få en leverandør til at give dig en sådan kredit, på baggrund af det, så skal der sgu snakkes igennem :)

Dermed ikke sagt, at det er umuligt.

God aften :)

Mvh. Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 23:15

Har bare set på amino at man sagtens kan starte virksomhed uden CVR. Bare man omsætter for under 50.000 om året?
Det betyder vel at jeg godt kan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16

iphonefreaken:
Kan jeg godt starte virksomhed uden CVR nr som 15 årig? Så længe omsætningen er under 50.000 om året?
eneste gode nyhed JA (og om året betyder 12 mdr i træk - aldrig over 50 t - ikke kalenderår)

Så til de dårlige

Du kan ikke tjene penge på iphone ting hvis jeg gætter rigtigt ud fra dit kaldenavn - og slet ikke uden import fra Kina og det kræver CVR, importør og momsregistrering

Du vil også løbe ind i problemer med copy varer og med betalingsordninger og krav fra dropshipping - så det er ikke en let sag hvis det er noget med iphone dimser som 15 årig og uden CVR

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 23:17

Hvordan bliver jeg så moms og import registeret? Eller behøver man ikke det hvis man benytter dropshipping :)?

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 23:19

Ikke iPhone ting.
Har noget andet i tankerne og har en dansk leverandør jeg vil kontakte :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:19

iphonefreaken:

Hvordan bliver jeg så moms og import registeret? Eller behøver man ikke det hvis man benytter dropshipping :)?

Nej behøves du ikke når du bruger drophipping. Få dig en dansk leverandør. Det betyder også hurtigt levering. 

Men jeg synes du skal vide at en dropshipping (baseret på din erfaring) tjener ikke mange penge.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 23:21

Hvis du har en dansk leverandør, hvorfor så hænge dig i at blive importørregistreret?:)

Det er i øvrigt en længere historie, når man er umyndig - søg evt. Rundt på Google og amino :)

Mvh. Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 18. Feb 13
Skrevet kl. 23:23

Det spekuleret jeg også på.. :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)