Hejsa Amino´er!! :) Jeg er ved at tage tilløb til at starte min egen virksomhed, og til det skal jeg bruge nogle varer. Jeg har tænkt mig at sælge køkkenudstyr, og jeg har endda også opstøvet emner til leverandørrollen i min virksomhed. Er der nogle ting jeg skal bemærke, når leverandøren er fundet via alibaba.com? Mit egentlige spørgsmål er dog, om det gælder nogle regler i forbindelse med import af varer (køkkenudstyr) fra udlandet -> hovedsageligt Asien? Kommer der desuden voldsomme afgifter oveni købet, når det gælder import, som man kender fra f.eks. biler? På forhånd tak! Martin, 17. |
Først og fremmest skal du være importørregistreret for overhovedet at måtte importere noget fra uden for EU til videresalg. Det kan du LÆSE OM HER I LINKET som fortæller hvordan og hvad der følger med så du i alle fald får en ide
Ikke voldsomme afgifter som ved biler men jo lidt told som svinger fra vare til varer (du kan teste lidt fra mit link) og den beregnes på fakturaværdi inkl. fragt som jo også er en omkostning og det samme kan toldbehandling være da elle pakker skal toldbehandles på dit ansvar
vh John