Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb for egen cafe

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

I vores søgen på informationer til vores opstart af en cafe, er vi nået til indkøb af varer. Vi har et spørgsmål på om der er regler for at handle i almindelige supermarkeder såsom super brugsen. Eksempel kunne være en kasse Tuborg øl til 89.95. 

Vil det have nogen betydning for vores regnskab, når vi har kvitteringen?

med venlig hilsen

DN

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 21:28

Det er ikke, normalt, et problem.

Har du nogensinde været i Bilka, til deres fødselsdag, og stået i kø bag hele områdets pizzamænd og kioskejere, med vogne læsset med kasser med cola :-)

Natasha

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:33

Hej Natasha. Jeg indrømmer blank at jeg ikke lige har oplevet det scenarie, men god pointe. Jeg takker.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 09:45

Du må godt købe vare hos konkurrenterne, som sælger dem billigere, og vidersælge det, så længe det er købt i DK.

Det er netop pga dette, at loven om mængdebegrænsning blev ændret, da for bare 5 år siden (hvor mængdebegrænsningen ikke var lovlig) stod netop pizzariaer, kiosker ol. i kø foran supermarkederne når de havde knaldtilbud, og tømte deres lagre på en dag, så "normale" kunder ikke kunne få lov at købe noget af det.

Men jo, hvis man gider bøvlet med at hente øl til 100kr/ks og max må tage 2 ks af gangen, så må du godt. (eller gøre det med mindre besvær, og betale 120kr/ks i føtex/bilka, og så må man tage alle dem man vil)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)