Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man godt sælge det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har muligvis tænkt mig at starte en virksomhed, hvor jeg vil sælge billige ting som bliver importeret fra Kina. Jeg har fulgt et par tråde her på Amine som omhandler præcis dette emne, dog med meget forskellige svar.

Mit spørgsmål er: Må jeg fx købe Mobil Covers, Opladere, gadgets, og videresælge dem? Hvordan er det med Ure og smykker og lign? Nogle bestemte regler man skal følge der?

Vh
Nikolajfp 

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må vel som sådan sælge alt lovligt - dvs. ikke "pirat"kopier af mærkevarer m.v.

Der kan være varemærker som du ikke må inportere, men der må man jo bruge sin sunde fornuft

.. mvh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Pt 1 skal du være registreret som virksomhed CVR med importørregistrering og moms for at importere fra uden for EU med videresalg for øje

pt 2 vil alt som er kopier kunne stoppes og destrueres i tolden lige som det vil kunne give problemer at ha det på hjemmesiden i forhold til de der ejer mærket. Det har ikke at gøre med om der er logo på eller ej, men om det er kopieret design

når pt 1 og 2 er i orden og du kender til told og moms og regnskab i det daglige + overfor skat - så er det grønt lys derudaf

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke parallelimportere mærkevarer, som allerede er indført i EU, dvs. du må ikke selv købe Casio, Seiko o.lign. i Kina og indføre dem i EU udenom den autoriserede distribution.

Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo også købe ting på tilbud i danmark og sælge dem dyrer, dette er også fuldt lovligt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil jeg absolut mene - den har jo præcis apple facon. Logo er helt ligemeget hvis selve designet er kopieret så er det nok og apple herhjemme følger en del op op hvad der sælges

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil jeg absolut mene - den har jo præcis apple facon. Logo er helt ligemeget hvis selve designet er kopieret så er det nok og apple herhjemme følger en del op op hvad der sælges

Hmm.. DU har sikkert ret. 

Ved du, eller nogen andre, hvordan det ser ud med covers til telefoner? Er der nogen specielle som apple har rettigheder til? eller skal der bare en anden farve, eller design til at man godt må sælge dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

designbeskyttelse er universel og går på  - design helt enkelt og det betyder at det skal være et andet design for ikke at være en kopi. Farven KAN være en del af det, men det er f.eks ikke nok at lave en bil der ser ud præcis som en golf og male den lilla og fjerne logoet og så sige det ikke er en kopi. Både form og farve skal principielt være eget design for ikke at være kopi. ALLE designs er beskyttet i 3 år uden at de der producerer behøver gøre noget, derefter skal der registrering til og apple registrerer ALT

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 9460 Brovst
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 38
Fra  RAN-Light.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er ikke noget i vejen for at importere forskellige ting, mange vare kommer helt eller delvis fra Kina idag.

Der kan være noget med at benytte Appels regristrede navne som iPhone cover og iPad tilbehør som skal være på plads inden du begynder og bruge de forskellige regristrede navne i markedsføring.

der findes mange flotte tilbehør og smarte ting til elektronik og telefoner i dag markedet er enormt og der kommer hele tiden nyt til så det er sikkert en ret god niche.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)