Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

Ved ikke om jeg har postet det rigtige sted.

Jeg har et lille rengørings firma ved siden af mit job som rengørings assistent. I den forbindelse kører jeg rundt til kunder i min private bil.
De penge jeg får ind i firmaet ryger på en bestemt konto og bliver ikke brugt af. Mit spørsmål er så, om jeg kan udbetale en eller anden form af penge hver måned for de kørte kilometer? Hvis ja, hvordan?
Jeg har læst en del inde på tax.dk men synes jeg har set mig blind på det. Nu når jeg ikke hæver en løn eller andet...

Steffen

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

Du skal føre kørebog - dato - fra adresse til adresse + kundenavn (evt ref til fakturanummer du giver din kunde) - så kan du bogføre en udgift på 3,82 kr per km for de første 20.000 km og 2,13 per km derudover

Du bogfører det som udgift i driften og krediterer så status i mellemregning - privat tilgodehavende under egenkapitalen. Så kan du indimellem når der er penge nok der, udbetale dem skattefrit til dig selv ved at debitere mellemregningen og kreditere banken.

Ved at du bliver en udgift i virksomheden går dit overskud jo ned og dermed din skat, og ved at de går ind på din mellemregning har du godt overblik over dem og får dem ud skattefrit

pengene kan du så bruge til at afholde de udgifter du har på bilen eller hvad du vil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:17

Tak, for svar både til Cookie og Birte.

Det var rart og se hvad præcis man skal gøre i praksis :-)

God søndag til jer ..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)