Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De studerendes forlag - hva' nu?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Fra  De studerendes forlag Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu har jeg startet www.destuderendesforlag.dk (dsf), og projektet er gået lidt i stå. Projektet tager udgangspunkt i, at vi bruger ikke penge som vi ikke har. Da vi begge (os som har startet DSF) er studerende.

Jeg have forventet at flere ville "like" vores facebook page hurtigere. Men intet er sket. Kun 80 har været inde og "like" vores side. Hvordan kan jeg øge interessen for sitet?

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 18:51

Jeg har været inde og ligge på jeres site - men det står mig ikke ganske klart: hvad vil I? Hvis I kommer med noget mere konkret, skal jeg i hvert fald gerne kommentere.

Initiativer i retning af forlag, særlig med tekster som kunne være interessante for studerende, vil jeg absolut støtte. Og lige så gerne anbefale over for mine studenter. Skal dog først vide, hvad jeres produkt er.

Tilmeldt 16. Mar 13
Fra  De studerendes forlag Skrevet kl. 19:03

Projektet er meget nyt, og vi ville have hjemmesiden på banen hurtigst muligt. Derfor er det lidt begrænset, hvad der stå om om på hjemmesiden.

Men projektet tager udgangspunkt i: Vi, to studerende på pædagog studiet, får hverdag tildelt dårligt scannede dokumentet på vores skoles intranet. Her tænkte vi at dette må der kunne gøres noget ved. Vi satte os ned og fik en snak om det ville være realistisk at sætte dette i værk. Vi kom frem til at vi i hvert fald vi give det et forsøg. Vores mål er at vi vil gøre det nemt, overskueligt og ikke mindsts billigt (og hvis muligt er: gratis!) at finde e-fagbøger på nettet.

Men siden vi ikke har særlig mange penge, er vores største problem lige nu rettighederne til bøgerne, som vi gerne vil bruge.

håber det kunne forklare lidt mere om os :)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:00

Men hvorfor får I dårligt kopierede/scannede dokumenter? Det kedelige svar er nok, at jeres undervisere ikke prioriterer opgaven med at lave gode masterkopier som grundlag for de kompendier (?) I køber.

Det er mig så en gåde, hvorfor I som studerende ikke selv skaffer jer de bøger, teksterne er scannet fra? Og læser i dem. Vi har en udmærket institution her i landet, som hedder 'biblioteksvæsenet'. Mange studerende i dag forventer at blive serviceret i hovede og r.. - og uddannelsesinstitutionerne imødekommer denne forventning, da de ellers er bange for, at de studerende ikke forbereder sig til undervisningen.

Men OK. I har ret i, at I er oppe mod rettighedsproblematikken.

Som forfatter til en bog, får man betaling for brugen af denne bog i undervisningssammenhænge gennem Copydan. Copydan administrerer den aftale, der er indgået mellem undervisningsministeriet/videnskabsministeriet og undervisningsstederne - kopierer et seminarium 20 sider fra min bog, indberetter de dette til Copydan, hvorefter jeg får betaling for dette pr. år. Det bliver nok *meget* svært for jer, at komme ind her.

Det, I kunne gøre, var at kigge på fx http://www.historie-online.dk og lave noget lignende på pædagogområdet. 

Tilmeldt 16. Mar 13
Fra  De studerendes forlag Skrevet kl. 20:13

de dokumenter vi får er teksten enten skæv eller helt ulæselig.

Til dit bib-afsnit:

Jeg er enig i at studerende i dag får i hoved og ende, men det er jo uddannelserne der ikke kan tillade sig at dumpe de studerende - hvis dette sker får de jo ingen penge. Så derfor prøver uddannelses institutionerne af få så mange studerende slæbt igennem som muligt. men nok om det ;)

Vi vil "bare" tilbyde et lyn-hurtigt alternativ til de scannede dokumenter på studiet.

Til dit copydan-afsnit:

Vi vil arbejde hen i mod, at de studerende kan købe kapitler af bøger til 20 kr. Så for at få bøgerne til at være så billige, vil vi ikke kræve noget af det som bliver solgt. Dette vil betyde at hele fortjenesten går til forfatterne - jeg kunne forestille mig at dette vil være at foretrække frem for fx saxo og gyldendahl? på den måde kan vi få rettighederne til bøgerne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)