Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i om min ide?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer!

Jeg har tænkt og tænkt i flere måneder over hvordan jeg bedst muligt starter min virksomhed op. Det skal siges at de ikke behøver være fuldtid fra dag 1, men gerne på sigt. Pt er jeg i fast arbejde med arbejdsdage på 12 timer+ og har været ansat de sidste 10år.

Jeg er uddannet Læge- og fysioterapeut eksamineret massør og har leget med tanken om at starte op som udkørende massør. Her popper alle spørgsmålene så op med gevaldig hast!

Første prioritet for mig er at alle skal have råd til massage, altså priser hvor de fleste kan være med. Jeg skulle så tilbyde at kører ud i en radius af 50km fra den by jeg bor i (i byen bor ca 31000 personer), men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal prissætte dét.

Jeg har kontaktet to foreninger om tilbud på sponsorat i form af gratis massage, en amerikansk fodboldklub samt en forening der har med E-sport at gøre. Begge har været positive og ville gå videre med det til bestyrelsen.

Her kommer noget af det jeg vrider hjernen over:
1. Hvis det bliver timet godt og man laver den nemmeste rute mellem kunderne dagligt kan jeg ikke se det store problem i udkørslen, men er der noget jeg har overset?

2. Prisen for 1 times massage efter kundens ønsker ville jeg prissætte til 300kr. deri er kørsel lagt til om du bor 5km eller 50km væk, fast pris.

3. Prisen hvis der er 2 eller flere betalende kunder under samme tag (har haft kunder der samler sig med venner og bekendte) ville jeg prissætte til 275kr. deri er kørsel også medtaget.

4. Firma ordning, hvordan er den bedste måde at komme ud til dem? Personligt fremmøde?

5. Sidst men bestemt ikke mindst, studerende. -10% på prisen?

Hvad syntes i om priserne og min ide med at det nødvendigvis ikke behøver koste det hvide ud af øjnene at få massage? Er der noget det skræmmer jer?

Mange hilsner
Den (forhåbentlig) selvstændige.

Tilmeldt 16. Mar 13
Skrevet kl. 11:18

Slet ingen der har en lille kommentar til mit projekt? :)

Fra aabenraa
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:22

Hej

Der findes mange beregning. mange spørgsmål som kan bremse en god ide og vision ...   mit bud og råd er nok mere simple, jeg har selv haft mange bekymring omkring opstart mm.  min gamle far skrev denne note engang ..

Om du frem i verden vil, da kend din pligt og svigt den ej.
Sky intet job, men tag kun fat om end det varer dag og nat.
Læg aldrig halvgjort job til side fordi du vil helst vil gå i tide.
Thi gør du mere end man forventer du få engang din løn med renter.
Og for at nå til tops på stigen, der kræves en bestandig higen,
samt VILJE LYST og ENERGI
Tag chancen – før den er forbi

Denne vil jeg blot give dig. Mit råd er at du skal tag 350 kr ingen kørsel. hvis der er 2 behandling på samme adresse kan du  give 50 kr i rabat.

Om pris så betyder 300 eller 350 kr mine øjne ikke så meget.   Jeg har selv haft det dillema at jeg kom igang med en forlav pris . Jeg tror det er vigtigt at opstille mål for hvilken løn løn du forventer ,     regn baglæns.

Din løn( regn med bruttoløn)   forsikringer, inventar driftmidler transport mm   dvs. et omsætningkrav på eks. 50000 kr i mdr. / 350 kr = 143 behandling. såfremt der er fuldt betalende kunder..

Dette fordel over 25 dage = 6 behandling pr dag.    håber du kan se hvor jeg vil hen ....

Jeg ved godt at man måske ikke hver mdr når mål. men med overnævte ordsprog på spejlet er der kun indsats indsats villje og gå på mod .....

rabat er altid i fokus.  Hvis jeg var dig ville jeg lave sweetdeals. eller = for at komme ud,  Husk simple løsning virker ...

Lav et facebook side og præmier hver 10 Likes med en ekstra oplevelser  eks. hot stone eller =    forsøg at undgå rabat på din pris, giv noget ekstra.

Nyd og tro på at dit projekt er det rigtiget for dig. og glem dem som ikke tro på ideen, VILJE og GLÆDE samt en aktivt drive vil altid give resultat.

Omkring økonomi er mådehold en god detalje..  intet er umulig

GO for it....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27

Jeg synes det lyder som en god idé. Når du skal annoncere dine priser, så hold fast i en fast timepris inkl. kørsel, i stedet for en masse tillæg.

Det gør prisen på dit produkt gennemskuelig og kan i sig selv være årsagen til at kunder vælger dig. 

Tilmeldt 16. Mar 13
Skrevet kl. 01:46

Mange tak for jeres feedback. Det var lækkert at hører hvordan andre så på projektet.

Hvis det var jer og i ville nå ud til erhvervskunder, hvordan ville i så gribe det an? Hvordan ville I blive solgt?

Havde selv tanken om at lave en flyer, simpel flot design med kort beskrivelse af produktet. Ikke alle mulige tekniske halløj og så tage den lange vej og aflevære den personligt i diverse virksomheder.

Hvad syntes i?

Mvh massøren

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 08:18

Måske kunne du give et kvarters gratis massage til dem i firmaet du snakker med om det? Det vil da i hvert fald helt sikkert gøre dem nemmere at overtale :-)

Super ide i øvrigt, det skal du nok kunne få til at fungere :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 16. Mar 13
Skrevet kl. 08:27

Hej Philip. Tanken om at give 15-30min gratis massage har strejfet mig. Så kan de jo få en lille forsmag! :)

Håber i hvert fald det kommer til at fungere godt, vil bare lige have det sidste på plads mht. hvordan jeg skal gribe det an inden jeg kaster mig ud i det som fuldtidsarbejde.

Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:01

Jeg synes helt klart at ideen er god, ville nok også differentiere mig med weekendbehandlinger.
Altså være tilgængelig på alternative tidspunkter for at undgå konkurrence fra klinikker.
Senere hen når du har en kundebase så kan du overveje justeringer af åbningstider.

Jeg syntes dog at det er for billigt!

Realistisk vil du max kunne have 6 stop på en arbejdsdag og så er det nok svært at få det til at hænge sammen, med de priser.

Alle forstår at denne service er premium og koster mere. Jeg mener 500 kr. Sagtens kan retfærdiggøres hvis kvaliteten er i orden.

Tilmeldt 16. Mar 13
Skrevet kl. 11:22

Hej InterForm!

Din idé med at tilbyde behandlinger i weekender er rigtig god. Der vil jo altid være nogen der ikke kan finde tid i hverdage.

Det med prisen har du nok ret i og den "rigtige" pris burde nok være lidt højere, men jeg tumler med ideen om at alle skal have råd til massage. Jeg ved godt at jeg yder en ekstra service ved at kører ud til folk, men igen..tanken om at priserne skal være i et leje hvor jeg mener alle kan være med kan jeg godt lide.

Tak for godt input!

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:18

Jeg får en omgang fys. massage ca 1 gang om måneden og for mig er det et kæmpe plus at det kan ske uden for normale arbejdstider og i weekenden.

eg tror at du kan risikere at få en masse spildtid ved at køre ud til 1 kunde af gangen, men ok hvis der er flere samme sted. Jeg foreslår at du tager 395,- for at køre ud til én times behandling. 345,- pr. time hvis der er mere end én kunde eller hvis de får behandlingen hjemme hos dig.

God søndag!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)