Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontorplads i fællesskab og det der fradrag ;o)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Din Elbil Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Mand

NU er jeg gået ind i selvstændigheds-junglen fuldt ud og med alle sejl. Jeg er erfaren med opstart af virksomhed, men bare ikke på det regnskabsmæssige plan, da jeg har samarbejdet med andre (hvor jeg nok skulle have lyttet lidt mere Wink).
Jeg har min første indtægt omkring d. 1. april, men har været cvr-registreret i ca. 6 måneder.

Jeg har indset at hjemmekontor ikke er optimalt til mig, så derfor har jeg fået mig en plads i et kontorfællesskab ude i byen. Jeg ved jeg kan trække det fra, men hvordan fungerer det der fradrag? Sådan helt nede på jorden, og som om i talte til én i 3. klasse Smile
Hvordan trækker jeg fra? Hvorhenne? Hvor meget?  

Håber i vil hjælpe en komplet uvidende nystartet selvstændig i den store verden af SKAT.. Man vil jo meget gerne ikke lave nybegynderfejl og falde med et brag Smile

På forhånd tusinde tak for hjælpen.

Christina

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:33

Når du er selvstændig skal du "som du jo nok ved" føre regnskab over indtægter og udgifter og en gang i kvatalet få/betale moms.

Når du har lejet dig ind i et kontorfællesskab skal du betale din del af huslejen varme vand mv, disse omkostninger kan være momsbelagt.

Du får fradrag for disse omkostninger ved at trække dem fra dine indtægter, ex moms i regnskabet.

Når året er gået er summen af indtægter minus summen af udgifter din "løn" er indtægterne størst har du et overskud som skrives i rubrik 111, er udgifterne størst har du et underskud som skrives rubrik 112 på den udvidede selvangivelse. "naturligvis fradragsberetige omks.)

Når du afregner moms er salgsmomsen minus købsmoms størst skal du betale moms, du kan som regel læse momsen på fakturarene.Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59

Christina Gye Aagaard:
Jeg har min første indtægt omkring d. 1. april, men har været cvr-registreret i ca. 6 måneder.
så har du jo været aktiv en del af 2012 og skal ha ført regnskab og indberettet moms for 2012 i alle fald for 4. kvartal moms men måske også 3. kvartal. Regnskabet skal årsafsluttes korrekt og du skal bruge det til udfyldelse af udvidet selvangivelse

Christina Gye Aagaard:

Sådan helt nede på jorden, og som om i talte til én i 3. klasse Smile
Hvordan trækker jeg fra? Hvorhenne? Hvor meget?  

Håber i vil hjælpe en komplet uvidende nystartet selvstændig i den store verden af SKAT.. Man vil jo meget gerne ikke lave nybegynderfejl og falde med et brag

KAH har forklaret men jeg vil sige at det er alt for farligt at drive virksomhed uden at knytte en økonomiperson til, hvis man skal ha forklaret ting som en i 3. klasse - Jeg mener det som et venligt men vigtigt råd, for der er masser af muligheder for at du begår fejl i moms og skat - og en økonomiperson kan måske nøjes med en time eller to i kvartalet og kan hentes via www.agera.dk med 3 gratis tilbud - benyt det, ellers kan det her gå galt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 14:16

Hej Christina

Først et tillykke og lykke til med din virksomhed - det er altid spændende :)

Dernæst vil jeg erklære mig enig med Cookie. Du har måske brug for lidt sparring - om ikke kontinuerligt, så i hvert fald i starten, så du får de basale ting på plads.

Du er velkommen til at kontakte mig, og høre om hvad jeg kan hjælpe dig med.

Mvh.

Martin Johansen
Aarhus Regnskab
www.aarhusregnskab.dk
mail@aarhusregnskab.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Din Elbil Skrevet kl. 10:24

Hej Alle

Tak for svarene ;o)