Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af nye varer på kræmmermarked?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Flemming
Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! Er der nogen herinde der kan være behjælpelige ang. regler for salg af nye varer på kræmmermarkeder?
Jeg er på magisk vis ( Hmm ) havnede i den sitiuation, at jeg nu sidder inde med forskellige nye partier tøj - t-shirts, bukser, poloer osv., som jeg godt kunne tænke mig at få solgt videre. Jeg er indforstået med reglerne ang. momsberetning, men forventer ikke at komme i nærheden af dette beløb. Jeg er en privat person, så ikke noget CVR nummer.

Man hvad skal jeg være obs. på inden jeg kaster mig ud i det her lille projekt?

Skal jeg betale skat (hvilket jeg går ud fra) - og hvor meget?

Skal jeg oplyse nogen om mit projekt inden jeg går i gang?

Sådan nogle ting ville være meget rart at få på plads. Ville nødig havne i en besværlig sitiuation med SKAT, hvis det kan undgåes Big Smile

HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE ET NYT MEDLEM Smile
Mange tak på forhånd!

Mvh. Rasmus

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 10:57

Du skal fører salgsbog (ved ikke hvad den tekniske betegnelse er , det er bare hvad jeg kalder det!) altså noterer alle dine salg og i din selvangivelse skal du så rapporterer det totale beløb du sælger for som indkomst :).

Tror vidst ikke der skal mere end det til så længe du ikke importerer vare fra et land uden for EU.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 10:59

Hej Rasmus,
Der er en generel forkert opfattelse omkring moms reglerne.
Det er korrekt forstået at man må omsætte for 50.000kr privat inden man skal oprette virksomhed osv., men det er en forkert opfattelse at det også gælder varer med henblik på videresalg.

Hvis du indkøber varer hvor din hensigt er at sælge det videre, så skal du oprette virksomhed også selvom du kun omsætter for 2.000kr det første år.
Hele essensen i det hedder din hensigt - de 50.000kr loft er lavet til f.eks. hvis du har købt en cykel, brugt den et år og derved gerne vil sælge den videre til en ny ejer, men det er ikke lavet for at du kan indkøbe 10 cykler for at kunne sælge dem videre.

Hvis du ikke vælger at oprette det som firma skal alt hvad du har tjent foruden din hovedindkomst indberettes som B-indkomst og vil være din normale skatteprocent.

Held og lykke med det.
Mvh
Rasmus 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:04

Jeg er ikke sikker men jeg vil mene at du blot skal skrive det som b indkomst og så slut med det. En ting jeg ved er at det er svært at sælge noget på den måde :) har prøvet og gør det aldrig igen ! den fejl vi gjorde var at vi valgte at lave en rodebutik med VOLD billige priser eks T-shirt til en indkøbspris normalt på 37 kr til 1 krone og vi stod med 6 paller med tøj og dem som ville købe spurgte om vi ikke lige kunne finde den ene model de stod med i en anden farve :) 

Altså jeg ville ha taget en høj pris og sat det hele i orden set i baggrund på min erfaring

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Flemming
Tilmeldt 14. Mar 13
Skrevet kl. 11:10

Henrik Larsen:

Du skal fører salgsbog (ved ikke hvad den tekniske betegnelse er , det er bare hvad jeg kalder det!) altså noterer alle dine salg og i din selvangivelse skal du så rapporterer det totale beløb du sælger for som indkomst :).

Tror vidst ikke der skal mere end det til så længe du ikke importerer vare fra et land uden for EU.

Så jeg skal notere de eventuelle salg jeg gør, men skal jeg så ikke også notere de eventuelle omkostninger jeg har haft før salget? Er det ikke kun indtægt - omkostninger = som jeg skal indberette til selvangivelsen?
Mange tak for dit svar Smile

Fra Flemming
Tilmeldt 14. Mar 13
Skrevet kl. 11:15

Rasmus Lykke:

Hej Rasmus,
Der er en generel forkert opfattelse omkring moms reglerne.
Det er korrekt forstået at man må omsætte for 50.000kr privat inden man skal oprette virksomhed osv., men det er en forkert opfattelse at det også gælder varer med henblik på videresalg.

Hvis du indkøber varer hvor din hensigt er at sælge det videre, så skal du oprette virksomhed også selvom du kun omsætter for 2.000kr det første år.
Hele essensen i det hedder din hensigt - de 50.000kr loft er lavet til f.eks. hvis du har købt en cykel, brugt den et år og derved gerne vil sælge den videre til en ny ejer, men det er ikke lavet for at du kan indkøbe 10 cykler for at kunne sælge dem videre.

Hvis du ikke vælger at oprette det som firma skal alt hvad du har tjent foruden din hovedindkomst indberettes som B-indkomst og vil være din normale skatteprocent.

Held og lykke med det.
Mvh
Rasmus 

OK. Mange tak for dit svar. Det virker bare lidt tåbeligt at starte et firma, for 2 dages salg Hmm

Fra Flemming
Tilmeldt 14. Mar 13
Skrevet kl. 11:22

Thomas Reberholt:

Jeg er ikke sikker men jeg vil mene at du blot skal skrive det som b indkomst og så slut med det. En ting jeg ved er at det er svært at sælge noget på den måde :) har prøvet og gør det aldrig igen ! den fejl vi gjorde var at vi valgte at lave en rodebutik med VOLD billige priser eks T-shirt til en indkøbspris normalt på 37 kr til 1 krone og vi stod med 6 paller med tøj og dem som ville købe spurgte om vi ikke lige kunne finde den ene model de stod med i en anden farve :) 

Altså jeg ville ha taget en høj pris og sat det hele i orden set i baggrund på min erfaring

Mange tak for det gode råd Smile Nu skrev du, at du selv har prøvet dette, var det eneste du/i gjorde, at skrive det som b-indkomst?
Fordi jeg kan så småt, via jeres indlæg, se en samlet overskrift, så at sige, der hedder b-indkomst. Synes bare der viker for "nemt" Hmm

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)