Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

joomla installation

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har brug for lidt hjælp, jeg vil gerne installere joomla, men er i tvivl om hvilken version jeg skal installere  1.013 eller  1.5RC1
hvad er forskellen

sidder der en der kan hjælpe mig

Mvh Kronborg

Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:35
Prøv at spørge inde i Joomla''s danske forum - de vil helt sikkert hjælpe: http://forum.joomla.org/index.php/board,16.0.html

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Skrevet kl. 14:49
det har jeg gjort og fået svar, men nu har jeg et andet spørgsmål du måpske kan hjælpe mig med

jeg har et domænenavn og en side kørende, kan jeg installere joomla under den eller skal jeg til at have et nyt domænnavn til den version, min mening er at skifte den eksisterende ud med joomla, når jeg er færdig med at oprette den

Mvh Kronborg

Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:08
Kunne de ikke svare på det? ;-)

Jeps, du kan installere Joomla i en undermappe, f.eks. /joomla eller /test og så flytte hele installationen senere.

Fra tylstrup
Tilmeldt 9. Aug 07
Skrevet kl. 15:39
hej anders

det kunne de måske godt, men svartiderne herinde er noget hurtigere, så derfor prøver jeg begge steder, og tak for dit svar jeg er igang med at installere, så må vi se om der kommer flere problemer

Mvh Kronborg

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:54
RC1 står for "Release Candidate 1" og det betyder at det er en "snigpremiere" på næste udgave som man sender ud til communitiet for at få feedback på den. Det betyder at til produktion anbefales det ikke at man bruge RCs men hvis du vil lege med den og se hvad den kan så skal du hente RC da den har de nyeste features.
Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:57
ja, det er ikke så svært at flytte placeringen af en Joomla! side, du skal blot flytte filerne, og redigere den root path, som står i Joomla!''s configuration.php
mener ikke det er nødvendigt at ændre andet (er dog ved at være længe siden jeg sidst flyttede rundt på nogle af mine sider)

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:08
>mcsolutions
Det er rigtigt at Joomla! 1.5RC1 har rigtigt mange forbedringer i forhold til 1.1.x versionerne, men ud over at den endnu ikke er helt gennemtestet, er et andet problem at antallet af udvidelsesmoduler og componenter ikke er så stort som til den ældre version, hvilket også bør tages med i en overvejelse.

Et andet punkt i overvejelserne kan være hvor lang udviklingsperiode man har forestillet sig.. det kunne jo være at v 1.5 stable kan nå at udkomme inden siden er klar til at gå online.. der er dog gået 10 måneder siden den første beta nu, så man skal have lidt tålmodighed. Men jeg vil personligt også foretrække at de venter med at kalde den stable til den reelt er stable..

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:44

Ja.. Joomla 1.5 er ikke helt optimal endnu... installerede den også og kunne ikke rigtigt få nogle af de components til at fungerer som jeg brugte på den gamle... så jeg holder mig til den gamle version et par måneder endnu indtil de værste betafejl er væk...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)