jeg har brug for lidt hjælp, jeg vil gerne installere joomla, men er i tvivl om hvilken version jeg skal installere 1.013 eller 1.5RC1 hvad er forskellen sidder der en der kan hjælpe mig |
joomla installation
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
det har jeg gjort og fået svar, men nu har jeg et andet spørgsmål du måpske kan hjælpe mig med jeg har et domænenavn og en side kørende, kan jeg installere joomla under den eller skal jeg til at have et nyt domænnavn til den version, min mening er at skifte den eksisterende ud med joomla, når jeg er færdig med at oprette den |
Mvh Kronborg
Jeps, du kan installere Joomla i en undermappe, f.eks. /joomla eller /test og så flytte hele installationen senere. |
hej anders det kunne de måske godt, men svartiderne herinde er noget hurtigere, så derfor prøver jeg begge steder, og tak for dit svar jeg er igang med at installere, så må vi se om der kommer flere problemer |
Mvh Kronborg
|
mener ikke det er nødvendigt at ændre andet (er dog ved at være længe siden jeg sidst flyttede rundt på nogle af mine sider) |
Det er rigtigt at Joomla! 1.5RC1 har rigtigt mange forbedringer i forhold til 1.1.x versionerne, men ud over at den endnu ikke er helt gennemtestet, er et andet problem at antallet af udvidelsesmoduler og componenter ikke er så stort som til den ældre version, hvilket også bør tages med i en overvejelse. Et andet punkt i overvejelserne kan være hvor lang udviklingsperiode man har forestillet sig.. det kunne jo være at v 1.5 stable kan nå at udkomme inden siden er klar til at gå online.. der er dog gået 10 måneder siden den første beta nu, så man skal have lidt tålmodighed. Men jeg vil personligt også foretrække at de venter med at kalde den stable til den reelt er stable.. |
Ja.. Joomla 1.5 er ikke helt optimal endnu... installerede den også og kunne ikke rigtigt få nogle af de components til at fungerer som jeg brugte på den gamle... så jeg holder mig til den gamle version et par måneder endnu indtil de værste betafejl er væk...
|
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)