Hej alle sammen
Jeg står desværre i den kedelige situation, at jeg er blevet opsagt fra mit arbejde og har kun min opsigelsesperiode tilbage nu. Men jeg tager det som, at nu åbner der sig nogle andre døre for at jeg måske kunne udleve min drøm om at blive iværksætter igen.
Vi ved jo alle godt at man ikke kan leve som fuldtids iværksætter fra dag 1 af, og det er så derfor jeg har lidt spørgsmål.
Jeg vil helst ikke ind i dagpenge systemet, men jeg er heller ikke interesseret i at låne penge for at kunne betale mine faste udgifter så, hvad gør man når man godt vil igang med en virksomhed der jo også kræver noget tid.
Jeg ved godt at der findes mange jobs som sælger, mødebooker osv. på ren provision men lige pt. ville jeg hellere se om jeg kunne finde noget med en fast timeløn også fordi, at ved 100% provision ved jeg med mig selv, at der får jeg tilsidesat min kommende virksomhed pga. de dejlige provisioner lokker mere i nuet og jeg har nemlig sat mig for at jeg vil helst ikke arbejde mere end 20-25 timer om ugen, for at det ikke skal gå for meget ud over min drøm.
Så nu til mine egentlige spørgsmål. 
1. Tror I der ville være marked for at starte som selvstændig Sælger, mødebooker til en eller anden given timeløn?
Det jeg tænker er at firmaerne kan hyre mig x antal timer af gangen, og så får de jo for det første nogle effektive timer, hvor der ikke skal betales for frokost, rygepauser m.m. og de skal heller ikke tænke på løn, feriepenge pension eller for den sags skyld løn ved sygdom.
2. Jeg vil jo gøre det for en ok timeløn, så det kan betale sig for virksomhederne at hyre mig men, hvor meget skal det koste i timen?
Her skal jeg jo også tænke på, at jeg selv skal afholde feriepenge, pension m.m. Men de springer jo sådan set et led over, ved ikke at skulle igennem et callcenter eller telemarketingfirma.
3. Så kommer det sværeste, hvor og hvordan markedsfører jeg det? Jeg har desværre ikke den store bankbog lige nu, da alt bliver sat ind til et kommende bryllup til efteråret. (Ja ikke lige det fedeste tidspunkt at blive opsagt på
)
Til dem der er nysgerrig i, hvad min baggrund for at gøre det er.
Jeg er oprindeligt uddannet inden for IT-branchen men efter jeg var selvstændig IT-konsulent fandt jeg ud af at salg facinerede mig meget mere, så har nu i ca. 13 år arbejdet med salg. Jeg har været kørende sælger, booket mine egne møder, jeg har været butiksindehaver, hvor jeg selv tog rundt i europa og pressede nogle gode handler igennem. Jeg har arbejdet med telemarketing i de sidste år, hvor jeg har siddet som ben hård telefonsælger i et stort anerkendt firma.
Jeg er en rigtig dygtig sælger, der har en god telefonstemme og så får folk meget nemt tillid til mig da jeg bare er mig selv og ikke en eller anden SMART SÆLGER.
Jeg kan også dokumentere mit gode salg, men mangler jo nogle gode referencer når jeg slår mig ned som selvstændig.
Alle gode råd modtages med kyshånd, for jeg vil bare klare mig selv indtil mit kommende projekt kommer til kaste lidt overskud af sig.
Jeg vil selvfølgelig også gerne have af vide, hvis det er alt for urealistisk på den måde, for så må jeg jo finde en plan B. 
På forhånd mange tak.
De bedste hilsner
G.Christensen