Hej amino Jeg tænker hvis nu jeg skaffer CVR-nummer og importtillades om så jeg kan købe disse briller hjem: http://www.ebay.co.uk/itm/Fashion-Retro-Vintage-Unisex-Wayfarer-Trendy-Cool-Sunglasses-12-Colors-/150868975455?pt=UK_Sunglasses_Adults&var=&hash=item23207ddf5f og så bare sælge dem i en webshop eller skal jeg betale alle mugelig afgifter ? |
Du skal ikke ha importtilladelse for at købe fra UK som er i EU - og der bør ikke komme ubekendte afgifter på - Jeg har ikke kendskab til briller og aner ikke men jeg troede wayfarer var et registreret navn for RayBan modellen og derfor ville jeg ikke ane om du blev taget og destrueret som import af kopier
Du skal være opmærksom på, at til 10 kr for et par solbriller, er kvaliteten i alle fald en der kan give lidt returneringer - men der er ikke et afgiftsproblem for dig ud over portoen som jeg ser det (og en evt kopiproblematik som sagt)
Importtilladelse behøves kun fra uden for EU - men CVR kan du behøve for ikke at overskide momsgrænser - se HER DETTE LINK
vh