Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

uden betydning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan det virkelig passe, at keywords i <H1>-tagget ikke har den indflydelse på placeringen i søgemaskinerne, som man ellers altid har troet? Jeg faldt ved et tilfælde over en tysk hjemmeside, http://www.suchmaschinentricks.de/aktuelles/news/589.php. Han henviser til en statistisk undersøgelse fra Johannes Beus, som viser stor betydning for <H2> til <H6>, men absolut ingen for <H1>. Da det lyder ret usandsynligt har han lavet et lille forsøg, og overraskelsen var stor da han nåede frem til det samme resultat!

Hvad siger eksperterne herinde? Har Google ændet sin taktik, eller er der bare tale om tilfældigheder og fejlberegninger? På den anden side kan det vel heller ikke skade når man fortsætter med at gøre det?

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:20
Hej Junior.

En interessant undersøgelse, som jeg dog synes lyder urealistisk forstået på den måde, at det ikke giver nogen god HTML-mening ikke at gøre brug af H1. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Googles algoritme ikke skulle tage højde for samspillet mellem både overskrifter, underoverskrifter osv i deres kamp mod spam og dårligt indhold. Det er netop samspillet som skaber synergien og det gode SEO-resultat.

Hvis man skal tænke på sin målgruppe, vil indholdssider med brug af H1, H2 osv. skabe den rette "indføring" i indholdet som præsenteres, så det mener jeg klart man skal fortsætte med.
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:04

Torbj&amp;#248;rn:

En interessant undersøgelse, som jeg dog synes lyder urealistisk forstået på den måde, at det ikke giver nogen god HTML-mening ikke at gøre brug af H1.

Er ikke i tvivl om at det det er en god idé at bruge H1 på sin hjemmeside. Spørgsmålet er mere, om det er nødvendigt at have sine keywords i dem, da det ofte er muligt at lave en mere fængende og måske sjove hovedoverskrifter uden disse. Hvis det ikke har nogen betydning for sidens ranking på Google overhovedet bliver det muligt med lidt mere kreative tekster, som er skrevet mere til den besøgende end til søgemaskinen.

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 19:45

Hej igen Smile

Jeg mener altid, at man skal prioriterer sin målgruppe højere end søgemaskinerne, så hvis du kan lave en mere fængende overskrift, er der måske færre som klikker væk. At skrive til den besøgende er i mine øjne god SEO.

Under alle omstændigheder er det vigtigt, at den "søgende" hurtigt bliver klar over, at det er en side om fx aktier og investering, som han eller hun søgte efter – hvilket ofte er nemmere, hvis det kan læses ud af overskriften.

...Jeg tror egentlig lige, at jeg vil undersøge H1-påstanden nærmere...

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 20:05

Hej, har sat en lille test op og vender tilbage, så snart jeg har et resultat :-)

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:37

Junior:
Kan det virkelig passe, at keywords i <H1>-tagget ikke har den indflydelse på placeringen i søgemaskinerne, som man ellers altid har troet? Jeg faldt ved et tilfælde over en tysk hjemmeside, http://www.suchmaschinentricks.de/aktuelles/news/589.php. Han henviser til en statistisk undersøgelse fra Johannes Beus, som viser stor betydning for <H2> til <H6>, men absolut ingen for <H1>. Da det lyder ret usandsynligt har han lavet et lille forsøg, og overraskelsen var stor da han nåede frem til det samme resultat!

En gruppe af professionelle amerikanske SEO-eksperter, som jeg er i dialog med, er ikke helt enige om værdien af H1-tagget. Men ingen af dem vil dog gå så vidt som tyskernes nedvurdering. Deres meninger går fra en værdi på mellemniveu til den 2. vigtigste parameter i onpage optimering.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)