Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside vs webshop eller begge dele ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber ikke jeg spammer jer med spørgsmål, håber i vil hjælpe med endnu et spørgsmål...

Min veninde og jeg har en butik www,cinderellafestkjoler.dk og vores udbyder er pt Danaweb MEN til juli udløber vores kontrakt med dem og udover hjemmesiden overvejer vi at få lavet en webshop til alle "småtingene" dvs ikke brudekjolerne og festkjolerne.

Men kan vi nøjes med en webshop, da der vil være en del tekst om lejebetingelser og billeder af div kjoler eller vil i anbefale vi køber en hjemmeside og som linker op til en webshop ?

Det må ikke koste det hvide ud af øjnene, da vi kun er en lille hobbybutik som har åbent efter aftale

Vi har kigget på golden planet, nogen der kender det ?

Syntes det er en jungel da der også er nogle krav til goggle advords m.m men igen uden det koster en formue...

kh Heidi & Vivi

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 08:25

Hej Heidi og Vivi,

I kan meget vel drage fordel af, at have både en webshop og en almindelig hjemmeside "koblet sammen". Faktisk, vil det jo bare fungere som en webshop i jeres eksisterende side.

Jeg kender desværre ikke Golden Planet, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Hvis vi tager udgangspunkt i jeres eksisterende side, så vil I kunne få nogenlunde samme opbygning, grafisk udseende, m.v., hvor eneste forskel er at der kommer en Indkøbskurv, og at de produkter I gerne vil sælge online får hver deres underside, hvor fra man vil kunne bestille, læse mere, osv.

Jeg er sikker på en løsning med WooCommerce med CMS'et Wordpress ville være en spændende platform for jeres shop. Det er nemt og lige at gå til, og vil helt sikkert kunne opfylde jeres behov. Wordpress har desuden et dejlig nemt kontrolpanel, hvorfra man kan ændre og opsætte webshoppen.

Wordpress indeholder en nem SEO-løsning, og utallige andre plugins til både Wordpress og WooCommerce kan gøre brugeroplevelsen mere optimal og imødekommende. Lager-, forsendelses- og landestyring ligger også i instillingerne - og du kan nemt sætte siden op til at "folk skal godkende handels- og lejebetingelser før køb".

Se et par eksempeler på hjemmesider jeg har sat op i Wordpress/WooCommerce- både eksternt og internt:

www.empiresko.dk - Dansesko Webshop hos Empire

www.bambusbiksen.dk - bæredygtige bambus skærebræt og skåle

Med en WooCommerce webshop, så mangler I faktisk kun en betalingsgateway og indløser. Der findes flere betalingsgateways, som f.eks. ePay, Quickpay, eWire, NETS/TELLER, osv., osv., osv... Indløseren kan så være Euroline - og igen, osv, osv osv.

Heldigvis har flere af disse plugins så det nemt kan køre sammen med Wordpress/WooCommerce - og jeg kan helt klart anbefale ePay + Euroline. Med dem skal du kun betale ca. 2.000 kr om året for selve betalingsløsningen, og et gebyr på ca 2 % af transaktionsbeløbet for at folk kan betale direkte med VISA, MasterCard, Maestro på din side.

Hvis I så vælger selv at købe hosting og webhotel, kan I med f.eks. UnoEuro "nøjes" med at betale 1 euro pr måned for et webhotel - og jeres .dk-domæne koster kun 45 kr/år. Altså alt i alt, er I godt kørende med betalingsløsning, indløser, webhotel, m.v., for ca. 2.000 - 2.500 kr.

SÅ skal I til at betale for selve opsætningen af hjemmesiden/webshoppen.. Her svinger priserne meget, og nogle gør det meget billigt hvor andre gør det lidt dyrere. Design, funktionaliteter og meget andet spiller selvfølgelig også ind, men hvis I vælger et Premium theme til f.eks. Wordpress så er designet klaret, og man kan gå direkte til opsætningen.

Jeg håber I blev lidt klogere!

Mvh

Kasper Kammersgaard

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:19

Tak for svar

Vi har planer om at opsige vores hjemmeside og starter helt forfra.

Ville vi evt kunne nøjes med et webhotel hvor der er nogle få gallerier og købe webshoppen ?

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 14:27

Hej igen,

Hvis I eksempelvis vælger at gå med Wordpress-løsningen, så er det ikke et krav at der bliver installeret webshop fra start. Det er noget som altid senere kan komme, ved bare at installere pluginnet "WooCommerce".

Så det kan man sagtens, ja.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)