Hej kloge hoveder, Jeg står i en situation, hvor jeg skal investere en 1mio. +. Jeg er dog meget i tvivl om hvilke banker der kan tilbyde mig den bedste løsning. Tænker pengene primært skal investeres i obligationer, og et fåtal i aktier. Indtil videre har jeg fået tilbud fra Nykredit og en mindre Sparekasse. Jeg er dog meget i tvivl om, hvordan pengene helt præcist skal placeres, og hvad jeg generelt skal holde øje med fra bankerne. For at sige det simpelt - jeg har brug for jeres hjælp! Pengene er arvet, og derfor skal det ikke være alt for risikofyldt. Håber, at I har nogle interessante pointer og foreslag. Hvad siger I? |
Hejsa Andersen. Kondolence herfra - og så et ønske om at du finder nogle gode løsninger mht. din arv. Der er helt sikkert mange, der har super-gode tilbud. 1. kontakt en uvildig rådgiver. Ikke bank eller lignende. Jeg kender ikke din baggrund, hvor/hvordan du bor og hvad du laver - om du er selvstændig, ansat eller begge. Men der er så mange aspekter i at have formue. Skal jeg indfri gæld, købe ejendom med mere. Obligationer og aktier er ofte ok, men folk taber også penge der. Hvis du er selvstændig, kan en investering/udvikling i firma også være en ide. Søg prof. råd. Giv dig tid. Pas på dine penge. 2. Placer maks. 750.000 på konti - indskydergaranti. 3. Hold en fed familiefest med dine nærmeste. Frank