Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg varer, købt af privatpersoner?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bolig interieur butik på Frederiksberg og skal til at modtage varer i kommission fra privatpersoner. 

Det vil primært være studerende på Designskolen og andre kreative uddannelser, hvor folk fremstiller deres egne produkter og designs. 

Men hvordan afregner jeg med disse mennesker, når de ikke ejer egen virksomhed og dermed ikke kan fakturere mig? 

Kan jeg honorere dem på en eller anden måde, så jeg kan trække vare-indkøbet fra i mit regnskab

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da - de giver dig skam en regning med deres fulde navn og adresse og kontakt nr/e-mail - med det beløb der er aftalt for det produkt de har lavet - UDEN moms -

De skal indberette deres fortjeneste ved salget til skat selv - og du bruger regningen og bogfører helt normalt - bare uden moms (som du jo så også slipper for at betale)

Når du selv sælger har du naturligvis moms på

Prisen de fakturer dig kan bare være den total pris de skal ha, og I kan aftale at du først betaler når varen er solgt - eller de kan få varen igen på betingelse af xx. Der kan stå på fakturaen . kommisionssalg - gælder fra det tidspunkt varen er endeligt solgt vil jeg mene - andre kan vide bedre Husk at ha forsikret tingene medens du har dem.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! Tak for hjælpen, John Wink

Hvis andre har nogle indskud, tager jeg gerne imod dem. 

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)