Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres mening om den nye selskabslov...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SLH Invest:

Nu må jeg så bare bruge 80.000 i stedet :)

Mvh

Jep - og mon ikke de så også gir dig en flyvende start - til varelager  eller - jeg ved ikke hvad invest står for - værdipapirer eller andet - som jo er ligeså godt at ha som ApS kapital så snart du har stiftet - så se det som en investering i aktier/anparter i din egen virksomhed, hvilket er langt morsommere end i et index på københanvs fondsbørsSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

så se det som en investering i aktier/anparter i din egen virksomhed,

Jeg havde nu alligevel håbet på et eller andet form for fradrag, hvis man opretter en virksomhed med ens egne beskattede penge. Men sådan er det jo så nok bare :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

SLH Invest:
hvis man opretter en virksomhed med ens egne beskattede penge

Pengene er jo ikke en udgift men et udlæg og du får dem igen hvis du lukker eller sælger virksomheden, ubeskattet medmindre der er en kapitalgevinst.

 

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det forståes som at loven potentielt bliver vedtaget lige om lidt men først med virkning i 2014?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja loven står til ikraftræden 2014 - præcist hvornår den vedtages vides ikke .- du kan læse om processen her: https://bdkv2.borger.dk/Lovgivning/Hoeringsportalen/Sider/Fakta.aspx?hpid=2146004140 

Det bliver med andre ord tidligst fra 2014 og man skal bemærke f.eks.. 

Et iværksætterselskab skal årligt henlægge 25 pct. af virksomhedens overskud til en
bunden reserve til opbygning af virksomhedens kapitalgrundlag, indtil denne reserve sammen med
virksomhedskapitalen udgør mindst 50.000 kr. Denne reserve kan ikke elimineres med virksomhedens
underskud eller formindskes på anden måde. Reserven skal dog opløses eller formindskes, i
det omfang virksomhedskapitalen forøges Først på dette tidspunkt er det muligt at udbetale
udbytte til selskabets kapitalejere samt omregistrere iværksætterselskabet til et almindeligt anpartsselskab. konto for reserve for iværksætterselskaber skal indsættes i passiverne under egenkapitalen Samme dato nedsættes kravet til nye ApS til 50.000 - jeg har ikke fået sat mig ind i om eksisterende får sat kravet ned til 50 t - Samme dag bliver det umuligt at stifte nye SMBA medens eksisterende kan køre uændret videre. Grundlaget står som: En analyse foretaget i tilknytning til evalueringen af selskabsloven har vist, at det bør forhindres, at
der oprettes nye selskaber med begrænset ansvar i henhold til lov om visse erhvervsdrivende virksomheder,
idet denne virksomhedstype er karakteriseret ved en højere konkurs- og tvangsopløsningsrate
end blandt andet anpartsselskaber. Som konsekvens heraf foreslås det, at det fremadrettet
ikke skal være muligt at oprette nye virksomheder af denne type vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Ja loven står til ikraftræden 2014 - præcist hvornår den vedtages vides ikke

Synes ikke det er nemt at finde noget omkring de 22% firmaskat de snakkede om?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke samme lov -de 22% selskabsskat i stedet for 25% er del af vækstpakken -.så der er ikke sammenhæng . og kommer det (og det gør det), så opdager du det helt automatisk Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Struer
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen er fin nok, men kan man ikke skaffe 80000 til et ApS, skal man nok ikke starte noget ud over hobby virksomhed.

Tror det får lidt status som Amba,  SmbA, I/S og bliver glemt igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jan:
Idéen er fin nok, men kan man ikke skaffe 80000 til et ApS, skal man nok ikke starte noget ud over hobby virksomhed.
det er der nok megen sandhed i - og så er det fra nytår kun 50.000 der skal til, og de må jo stå i varer og andet af værdi - så det er ikke mange virksomheder der klarer sig godt med mindre - så enig. Henrik Koudal var det vist som ganske beskrivende kaldte at stifte et I/S for stifte et ApS på klods Big Smile

Lad os tage pænt imod dem - de kan få besvær nok og visse fordele har de jo trods alt hvis det er totalt umuligt at finde 50.000 kr

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)