Jeg ved ikke om det er det rigtige sted, denne tråd skal ligge, så ret mig bare :-)
Sidden jeg kom her har jeg fulgt en del tråde, flere af disse tråde handler om gode ide'er og folk søger input og feedback på om ide'en er god nok.
Mit spørgsmål er så:
Kan man regne med at andre Amino-bruger ikke bøffer ens ide?
Er man i det hele taget beskyttet mod at andre skal bruge den ide som du har, til deres egen forretning?
Jeg ved godt nogen vil sige at det er uanstændigt at bøffe andres ide'er, men i forretningsverden, hvor det er alles kamp mod alle, er der så noget der er anstændigt?
Simple svar Nej. Du skal være ligeså skeptisk over for amino brugere som alle andre. du skal ikke smide personlig information op eller detaljer om din ide til den nemme million. Du skal huske at Amino er et åben fora. Alle, ikke kun ærlige erhvervsdrivende har adgang her :)
jeg oplever en del som stiller "generelle" spørgsmål fordi at de ikke vil ud med deres ideer - nok fordi at de ikke vil have at andre tyvstjæler dem :) Jeg personligt ville nok også være lidt forsigt. Dog ikke grænsende til det xenofobiske... Jeg mener 1. den ide du har fundet har andre sikkert prøvet før dig. 2. Om det bliver en succes afhænger vel af hvor meget arbejde du ligger i det? :) Man skal vel opfører sig inde på amino, som man opfører sig ude i verden. og man skal opfører sig overfor andre, som man gerne vil have at de skal opføre sig over for een? :)
Jeg synes ikke man skal være bange for, at andre bøffer ens idé. Tværtimod så bliver din idé KUN bedre af at få andres input, da man godt kan have set sig lun på en idé. Det er altid godt med mange synsvinkler - synes jeg.
Når det så er sagt, så vil en ide altid være din. På den måde at hvis du vælger at søge information på fx. Amino om en idé, så er du allerede langt foran alle andre i tankegang og produktion (måske oppe i hovedet), så hvis nogen skulle forsøge sig med din idé ender det sikkert alligevel ikke godt.
Jeg håber du kan følge mig. Det er jo som sagt bare min mening :-)
Den har været oppe at vende op til flere gange. Generelt synes jeg, at man skal fortælle om sin idé, hvis man vil have ordentlig feedback. At nogen stjæler den... Tja, når først du har udført den, er den jo alligevel tilgængelig. Det vil altid være din idé, og en idé vil kunne udfolde sig på mange måder. Du har en måde og forhåbentlig flere ideer til videreudvikling, mens andre tager en anden vej. Jeg har aldrig været bange for at smide ideer her i forummet uanset om jeg synes, at de er gode eller ej.
Når alt kommer til alt er ideer jo kun - ideer! At udføre dem, er det svære og oftest har folk rigeligt at gøre med at udvikle deres egne virksomheder og modne deres egne ideer.
Generelt kan du ikke stole hverken mere eller mindre på "aminofolk" - de er lige så forskellige som ude i det virkelige liv.
Men du kan få en masse gode kontakter, samarbejdspartnere, leverandører, kunder - som i det virkelige liv :)
Du kan få en masse sparring, som du igen kan bruge med sund fornuft - der er ingen garantier for at besvarelserne altid er korrekte.
Og ved netop at følge nogle forskellige tråde vil du med tiden måske kunne "skille fårene fra bukkene".
Du kan jo også hvis du ikke vil have det ud i det åbne forum sende private mails og på den måde måske afprøve diverse.
Men nej brugerne på Amino er ikke mere tråværdige end dem "udenfor" - tværtimod er mine erfaringer. Der er rigtig mange "gode" og det modsatte herinde.
Lær og skelne. Ja der er masser af ide rigdom herinde og masser af "varm luft"
Jeg kan godt følge dig i det du skriver. Men stadig, så står rigtig mange nok, men den frygt at hvis de fremlægger, hele deres ide, f.eks her på Amino at der er "nogen" som bøffer ide'en og dermed gør det til en fed forretning. Her tænker jeg også i at "nogen" kan pantsætte den ide du fremlægger og dermed sikre at du ikke længer kan gøre brug af din egen ide.
dertil tror jeg at mange undlader med vilje at fremlægge den fulde ide, netop for at undgå at andre bøffer ide'en.
når man undladder dette, ville feedback, input og andres synspunkter jo snildt være forkerte og misvisende.
Jeg kan godt følge dig i det du skriver. Men stadig, så står rigtig mange nok, men den frygt at hvis de fremlægger, hele deres ide, f.eks her på Amino at der er "nogen" som bøffer ide'en og dermed gør det til en fed forretning. Her tænker jeg også i at "nogen" kan pantsætte den ide du fremlægger og dermed sikre at du ikke længer kan gøre brug af din egen ide.
dertil tror jeg at mange undlader med vilje at fremlægge den fulde ide, netop for at undgå at andre bøffer ide'en.
når man undladder dette, ville feedback, input og andres synspunkter jo snildt være forkerte og misvisende.
Hej Jim.
Jeg kan godt følge dig - men jeg synes du skal lytte til Martin Thorborg: http://thorborg.tv/thorborgs-jul-10-december.html