Det er lige gået op for mig at jeg sandsynligvis har brugt min hvidpladebil laaangt mere erhvervsmæssigt end privat i 2012. Jeg har ikke ført kørebog eller noget som helst - men det kan da være det bliver en nødvendighed. Jeg har selvfølgelig kvitteringer for værksted, forsikring og kan sikkert få et kontoudtog fra benzinkortet, men går ikke ud fra der er noget at gøre når jeg ikke har ført kørebog. Bilen er en årgang 2005 der er ca. 100.000 værd. Hvis vi antager at jeg i 2012 har brugt bilen 85% erhvevsmæssigt for min enkeltmandsvirksomhed og 15% privat.. Er der noget som helst jeg kan trække fra når jeg først gør noget ved det nu? Og hvis ikke. Hvad gør jeg så? Hvilke ordninger er der jeg kan gøre brug af resten af 2013? Hvad kan jeg trække fra og hvordan? Hvad er en kørebog og hvad skal der stå i den? Kan man ikke få sådan noget som iPhone app? Hvor besværligt er det? Min erhvervsmæssige kørsel er typisk korte ture og den private er de lange køreture hvis det har nogen betydning. |
spørg på tankstationen de har ofte kørebøger de giver bort som reklame, jeg ved at Q8 har nogle, så næste gang du har tanket så spørg. Og start med at føre den med det samme :-)