Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et surt opstød.. - Når kunder ikke vil betale...

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kender I det, at kunderne ikke vil betale?

I sidste uge hjalp jeg min nære kammerat med en oversættelsesopgave. Han skulle have oversat en tekst fra dansk til svensk på no time til ingen penge for sin kunde. Jeg tilbød ham som hjælp, min kontakt i Sverige, for hvem er bedre til svensk end en svensker som studerer på universitetet deroppe. (Jeg kan til enhver tid stå inde for kvaliteten, da han læser litteratur ved Lunds Universitet og hans lektor har kigget teksten igennem, da han gerne vil gøre oversættelse til studiejob). Fyren anslog ca. 1.5 time inkl. korrektur etc. og som en vennetjeneste afslog jeg mit normale fee, altså skulle kammeratens kunde betale DKK. 200,- + moms.

Jeg betaler fyren og skal derefter opkræve beløbet direkte hos kunden. Ydelsen blev leveret den 3. marts men pga. travlhed får jeg først afsendt fakturaen i dag. I aften får jeg så en mail om:

at kvaliteten ikke er i orden

at min kammerat ikke har stillet korrekte krav

at kunden selv er nødt til at ty til familie og venner i Sverige for at rette det igennem

At vi ikke bør oversætte til professionelt brug. ! 

Jeg sendte selvfølgelig mailen videre og bad Fyren og familien bestride postulaterne, da jeg antog at det var et forsøg fra kunden på ikke at betale.

Hvad nogle mennesker ikke gør for ikke at betale. Heldigvis er det første gang jeg oplever dette - og kan kun sige, at mit instinkt ikke tog fejl. Er lykkelig over, at jeg valgte at være mellemled mellem kunden og min svenske kontakt, så han i det mindste fik sin betaling.

Havde lige brug for at læsse af - før natten kalder og jeg i morgen skal skrive et høfligt men bestemt svar ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 21:52

Hvis han var utilfreds skulle han havde kontaktet dig den dag han fik den eller dagen efter. Han kan ikke komme en uge efter når du sender regningen og sige det ikke er iorden. Du skal da have dine penge og sådan er det. :)

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Kære kunde. Jeg er ked af Deres oplevelse med vores oversætelsesopgave.Vi har gjort vores yderste for at tilfredsstille Deres krav. I forbindelse med Deres rimelige krav om kvalitet, har vi inddraget flere eksperter, for at sikre Deres tilfredshed. Da vi fik opgaven, kontaktede vi straks vores svenske ekspert ved Universitetet i Lund, Lektor dit-dat. Han har sammen med velrenomerede kolleger taget Deres tekst under luppen. Derfor er det os meget uforståeligt, at De ikke mener at oversættelsen var tilfredsstillende.

Vores faktura står stadig ved magt. Og vi gør den gældende, indtil den er betalt. Såfremt fakturabeløbet ikke er os i hænde inden 7 dage fra dato, vil vi gøre vores faktura gældende overfor vores advokat, netværker og Deres partnere (læs her: alle som vi fandme i helvede, kan komme i tanke om skulle samarbejde med jer i fremtiden). Vores beløb på 200 kroner skulle på ingen måde svare til konsekvenserne af ovenstående. skulle De trods denne skrivelse se bort fra vores tilgodehavender, så melder vi fandme krig og tager Skåne tilbage.

Det er fandme irriterende med snyltere. Tag pengene før jobbet. Ligesom os, webshops med mere.

Og så fik de det fandme billigt. ØV

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 22:27

Jeg så lige dette link her den anden dag.. Jeg er iøvrigt enig i, at de burde have gjort indsigelser med det samme de modtog oversættelsen, hvis de ikke synes den var ok. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så kan man sgu ikke forvente en litteraturstuderende til den billige pris, men det er så en helt anden snak. 

Skideærgerligt, men næppe værd at gøre noget ved, for beløbets størrelse.. med mindre han indser at det faktisk kan blive en del dyrere for ham med de nye regler om gebyr for sen betaling.

http://neminkasso.dk/infobloggen/nyt-fat-kompensationstillaeg

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  B & S Skrevet kl. 22:28

Frank,

Meget tankevækkende i forhold til fremtidig samarbejde, specielt i lyset af, at jeg har givet et overslag til 2 x kandidat Person Profil Analyser og en Team analyse - Som er ønsket og tiltrængt.

Tænker at det faktisk er godt, at dette her sker - da jeg vil kræve forudbetaling eller depositum jf. mine betalingsbetingelser som jeg normalt gør, før jeg påbegynder en HR-opgave hos en klient. Det er jo straks en anden prisstørrelse..  I min webshop kræver jeg jo også pengene før levering ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  B & S Skrevet kl. 22:33

Pernille, Fyren her gik ned på prisen, da det var første opgave for denne her kunde - og der var tale om, at han kunne få flere og kontinuerlige opgaver for ham, da han er på vej ind på det svenske marked - Fyren er flydende i dansk / svensk (svensk mor / dansk far) - og har gået i skole begge steder. Han har solgt sig selv billigt ja, men bestemt prima kvalitet... 

Hvis man ikke vil betale for et professionelt bureau - og Hastetillæg - så er det her mere end forventet - Man kan altså ikke få alt for intet ;-) Jeg holder stadig på, at kvaliteten med ref til lektor dat, er mere end forventet uagtet om det så er et bureau eller ej.

/ L. B.H.B.S.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 22:40

Jeg betvivler ikke fyrens evner -jeg understreger bare at jeg undrer mig over kundens høje kvalitetsforventning i forhold til prisen that's all ;)

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  B & S Skrevet kl. 22:52

Pernille, ok ;-) er nok bare lidt opsat på at forsvare fyrens arbejde og kvalitet, da jeg ved at det er OK :-) Men Pernille, ser vi ikke ofte det i krise tider? At kunderne får urealistiske og ublu krav og forventninger?

Tænker, at der måske ligger noget andet bag - I hvert fald vil jeg få lavet et RKI - tjek eller have pengene før jeg påstarter mit HR-projekt med kunden.

/ L. B.H.B.S.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:12

Beck & Sommer:
Tænker, at der måske ligger noget andet bag - I hvert fald vil jeg få lavet et RKI - tjek eller have pengene før jeg påstarter mit HR-projekt med kunden
Yes Wink

Eller lade den kommende kundemulighed på tro og love erklæring i jeres fælles aftalegrundlag erklære at vedkommende ikke findes i registre over dårligere betalere.

Og hvis ja, så er kan du hæve jeres fælles aftale med det samme.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 23:34

Jeg har indtil videre kun haft nogen som prøvede at trække tiden, hvilket sådan set er irriterende nok i sig selv. Jeg har jo også regninger, og regner med den indkomst jeg har faktureret, men det fylder altså lidt ind i mellem, at gå og vente på om folk nu reelt HAR glemt at betale den regning, eller om de overhovedet har tænkt sig at betale den. Men jo jeg ser også mange med ret så urealistiske forventninger til hvad de kan få, eller egentlig har det mest været noget med at de ikke selv ved nok om hvor meget tid en opgave tager, og det kan jeg måske godt forstå, hvis man ikke lige arbejde i samme felt ( og det gør man jo sjældent hvis man køber ydelsen af en anden ;) )

Jeg kunne dog godt fremadrettet finde på at nævne i min faktura at det nye gebyr vil blive pålagt ved for sen betaling, for det er gået fra at være "lidt irriterende" til små-problematisk.

Ib Abildgaard ( pænt navn forøvrigt ;) ) Vil det gøre en forskel om de erklærer at de ikke er i RKI? De skriver vel også "under" på at de vil betale for deres ydelse.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)