Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt og fuldstændigt webhotel? nogle gode oplevelser?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er begyndt at starte en lille virksomhed og er løbet ind i nogle problemer. 

Det eneste jeg egentlig lige mangler er et webhotel

Jeg kan ikke finde ud af at programmere.

Nogle ideer til et webhotel som er sådan ca. komplet dvs. bare lige proppe nogle billeder ind og skrive produktbeskrivelser.

hvis dette ikke er muligt så nogle andre ideer? :)

Mvh Niklas.S

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:21

Altså et webhotel er ikke en hjemmeside, et webhotel er bare et opholdssted for filer. Du skal enten ud i at lave en hjemmeside i rent CSS/HTML eller Wordpress eller andet.

Held og lykke.

Godt Webhotel; Meebox

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:30

For lidt at referere til din egen tråd som du har skrevet tidligere Niklas: http://www.amino.dk/forums/t/190497.aspx - Du vendte aldrig tilbage ved den tråd, og der svarede folk egentligt på nogle af dine spørgsmål, som højest sandsynligt svare på dette her også ;)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 17:35

Vi kan både levere en Wordpress hjemmeside eller en webshop der er klar til brug. Meget billigt og inkl. det første års webhotel / hosting.

Hvad planlægger du at bruge den til? Skal du sælge ting eller blot fremvise nogle ting?

En Wordpress-side kan jeg klare for 400 og en webshop klar til brug til 1600 (+moms) - begge er inkl domæne og første års hosting/webhotel.

Mvh

Anders

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 17:46

Hey Niklas

Jeg tolker det, som et det du gerne vil have er en lille hjemmeside.

Et webhotel og en hjemmeside er to forskellige ting.

Webhotellet er bare en tom plads hos en udbyder, som du kan få lov til at opbevare din hjemmeside på. Det man gør er at man køber noget plads hos en udbyder af webhoteller, og så installerer man et CMS system på det webhotel.

CMS systemet, er det som gør at du ikke behøver at kende noget til kodning, for at lave en hjemmeside. Ved hjælp af CMS systemet kan du som du skriver proppe billeder og tekst ind på din hjemmeside, ligesom du kan oprette forskellige sider, og arrangere menupunkter mm.

Jeg er selvlært inden for det her, og jeg har brugt et par gode lange aftener på at lære at lave en hjemmeside, fra oprettelse af webhotel til installation af CMS system, og bagefter at få noget indhold ind på hjemmesiden.

Det jeg gjorde var:

1: Jeg gik ind på One.com og skrev det domænenavn jeg godt kunne tænke mig. Når man finder det, så kan man samtidigt oprette et webhotel, som domænet bliver tilknyttet til. Hvis du allerede har købt et domæne, så kan du også hos One.com erklære ar domænet er dit, og få det overflyttet til deres navneservere. Det er skidenemt og det er egentlig bare at følge instrukserne derinde.

2: Jeg søgte lidt på nettet efter gode gratis CMS systemer, og jeg fandt frem til at Wordpress var vanvittigt populært. Så jeg besluttede, at det var Wordpress jeg ville arbejde i.

3:Jeg fandt nemprogrammering.dk, hvor der ligger udførlige videoguides i at installere wordpress, og komme igang med at oprette sider mm.

wordpress videoerne ligger her 

Der findes også webhoteller som tilbyder 1-click installer. Det vil sige at ved hjælp af et klik så er wordpress installeret. Nogen skriver også at det er noget lort, men jeg ved det ikke. Jeg kan i hvert fald godt lide at vide, hvordan tingene er skruet sammen helt fra bunden af.

Du kan se en side jeg har lavet her. www.foltved.dk 

Det er min 3. tredje side, og udover min egen arbejdsindsats så har siden ikke kostet mere end:

258,- kroner for oprettelse, køb af domæne, og 1 års betalt hosting hos webudbyderen

300,- kroner for et wordpress tema (Et tema er et design, her har en med forstand på kodning, sat menuer, og funktioner ind på siden)

Der findes også tusindvis af gratis temaer, men jeg synes godt jeg vil give nogle få hundrede kroner for at et lækkert design, og så nogle ekstra funktioner på hjemmesiden, som man får ved at købe et fedt tema.

I alt: 558 kroner for et website - Det er fandme billigt

De løbende omkostninger er 11 kroner om måneden til webhotel, og så en årlig domæneafgift på 45,- kroner.

Hvis du har brug for at få det sat op med køb af webhotel, domæne og installation af wordpress så kan jeg sagtens ordne det for dig.

Jeg er som sagt ikke ekspert, men jeg kan med garanti for det til at virke for dig. 

Det jeg kan tilbyde er:

Køb af domæne og plads på et webhotel. Webhotellet vil være betalt forud det første år.

Installation af Wordpress og et valgfrit tema. 

Prisen for dette ville være 500 kroner plus moms.

Hvis temaet koster penge, vil beløbet for temaet blive lagt oveni.

Skulle du bagefter have behov for hjælp til installation af plugins, og en gennemgang af wordpress menuer, funktioner mm. Så tager jeg 120 kroner + moms i timen (min ½ time). Supporten vil blive givet over telefon. 

Jeg vil lige igen sige at jeg ikke er ekspert, programmør eller lignende. Og skulle du ikke være tilfreds, jamen så får du heller ingen faktura fra mig af. Det er lidt en hobby for mig, og ikke noget jeg lever af. 

Hilsen

Simon Jakobsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)