Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indvandrere og selvstændig?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Fra  HR el service Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er problemet eller er der noget galt med mig?

At jeg ikke kan skaffe kunder, hver anden dør smækkede for mig og slet ikke tale om de offentlige.  Panden mod væggen, døve er de hvis bare jeg knokker på deres dør.

I en alder af 12 år kom jeg i Danmark og tog elektriker uddannelsen hos en lille mester,og efterfølgende el-installatør eksamen med autoration. 40 årige lang liv i Danmark, og hvordan ellers bliver man intergreret i Danmark?

Jeg spørger lige Amino platform om der findes nogen løsning , nogen da vil hjælpe mig........

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:18

Det er langt nemmere at hjælpe, hvis du definerer hvad dit problem er. 

Skriv dit indlæg igen - men kom lidt mere kød på. Så er jeg sikker på at vi bedre kan hjælpe dig.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kim Gregersen:

Det er langt nemmere at hjælpe, hvis du definerer hvad dit problem er. 

Skriv dit indlæg igen - men kom lidt mere kød på. Så er jeg sikker på at vi bedre kan hjælpe dig.

Kim

Tror desværre problemet er at han har en lidt mørkere hudfarve end os andre. Det er ikke ham den er gal med, men hans mulige kunder.

At blive aut. elektriker, er ikke en uddannelse, man bare lige tager.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det samme indlæg kunne være skrevet af en indfødt dansker du. Der er mange der har mere end svært ved som selvstændige altid at finde kunder. Du må beskrive lidt mere hvad det er du skal sælge kunderne - er det som elektrikker - har du virksomhed? Meget offentligt går jo i udbud og kan kun nås af den vej.

Du må vel være 62 nu, og selvsagt kan du finde kunder, men du må beskrive mere så vi kan vide hvad det er du tilbyder og hvordan du tilbyder det. Man kan formentlig ikke bare banke på folks døre og sige man er elektriker - om de har noget der skal laves, det vil sikkert give en masse tomgang - jeg forestiller mig at en elektriker er noget man tilkalder når man har brug for det, og finder via internettet/telefonbog - hvad vil du sælge?

Jeg tror faktisk ikke det er hudfarven - Det kan da ikke udelukkes der kan være enkelte der ser på det, men det er ikke normen - kan man sit job er den helt underordnet og du skriver jo fint og taler vel givet dansk  så jeg tror du skal søge andre steder efter hvad du kan gøre bedre - noget du selv kan ændre på. Det værste for dig vil være at gå ind i en offerrolle, så beskriv dit salg nærmere og giv os en chance for at se om vi kan råde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37

Hudfarven kan vel ikke være afgørende, såfremt man er dygtig til sit job.

Peter

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:55

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på denne fremragende video fra Thorborg:

Og han har ret: Det er svært at have en anden hudfarve. Men det er altså heller ikke altid enm dans på roser at have "den rigtige". Så, uden at jeg er sikker på at jeg helt sikker på hvad problemet er, må jeg støtte op om budskabet i videoen: Bare klø på, det betaler sig til sidst.

Og ja, det er en en kliché, men hvad fanden er alternativet?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 10:56

Inner Circle Revision:

Hudfarven kan vel ikke være afgørende, såfremt man er dygtig til sit job.

Jeg tror desværre det betyder mere end man skulle tro.

De taler også lidt om det i første afsnit af "Sort arbejde" fra DR: http://www.dr.dk/tv/se/sort-arbejde/sort-arbejde-1-8

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja Thorborgs video er god. Jeg vil da heller ikke påstå det ikke kan ha betydning - men det er jo ikke noget Yousafzai kan bruge til andet end at blive ked af det, og det er umuligt, at der sidder en halvrassist inde bag hver den dør vor ven banker på, så jeg er overbevist om, at der er andre årsager som mr . Yousafzai i modsætning til hudfarven kan gøre noget ved.

Det er ikke per automatik let at sælge sig selv som 62 årig elektriker - måske er det i virkeligheden job-søgning der er tale om her? I så fald måske uopfordrede søgninger - og der kan jo så være lidt tips?

Se til at komme til at tale med den rigtige - bed om den som har med ansættelser at gøre

Hav et visitkort med - behøver ikke være dyrt proff - men bare en halv A 4 side med en beskrivelse af dig selv - din kunnen - din erfaring - specielle ting du har beskæftiget dig med - OG alderen som din fordel, drøn-stabil medarbejder der kommer hver dag og har pænt helbred.

Ingen røg i munden - mange steder idag er bange for rygere, hvis de måske skal ud i private hjem eller det offentlige og udføre arbejdet - vær up-to date påklædt - få evt råd af den yngre generation til lejligheden Smile

De færreste steder står de lige og mangler en arbejdskraft - sådan er det nu en gang - men du giver dem dit "visitkort" og siger de endeligt må ringe hvis de får behov - så vil nogle af dem gemme det, og måske står de en måned senere og skal bruge en god mand - og så ligger dit kort der.

Hvis du får nej - hør dem hvornår det kan betale sig for dig at kigge ind igen

Brug arbejdsformidlingen aktiv og stil krav om at de hjælper dig hvis du går den vej

Vær fleksibel med hvad du kan udføre - er der ikke elektriker arbejde, så er der måske noget helt andet - lager - hvad som helst

Nå - det er var bare gæt med job-søgning -

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Cookie. Han burde være 52 og ikke 62 år Smile

Jeg vil gerne fortælle en lille historie: Jeg stod på Høje Taastrup station kl 2.30 natten til en søndag. Der stod også en tyrker og vi faldt i snak. Vi fandt hurtigt ud af vi skulle samme vej og besluttede at dele en taxa.

Tyrkeren ringede til et taxa firma, som fortalte at de desværre ikke havde nogle vogne i området. Jeg bad om telefonnumret og ringede samme taxafirma op og 1 min efter holdt der en taxa.

Jeg gætter på at det har noget at gøre med tyrkerens accent og ikke at vognen pludselig var blevet ledig.

PS. Taxa chaufføren var selv tyrker.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Du kan bruge din udenlandske baggrund og rette dine ydelser mod andre indvandrere, har du søgt samarbejde med andre virksomheder som kan kompletere dine ydelser såsom byggefirma osv
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)