Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Google en dårlig søgemaskine?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener jeg så lige med det?

Der er så mange hjemmesider og indhold på nettet og der er søgemaskinen jo et godt værktøj, meeen

Når jeg eks. søger på Audi A6 i deres billeder, hvorfor kommer der så alt muligt frem sammen med Audi A6 billederne?

Hvorfor er de første 500 billeder ikke kun A6? et andet eks. kunne være at søge på Coca Cola, der kommer igen alt muligt frem, hvorfor kommer der ikke kun hjemmesider frem som har noget med Coca Cola at gøre?

Jeg oplever tit at det jeg søger efter, selv om jeg ved at det er stavet rigtigt og alt det der, så kommer søgeresultatet måske først på side 30.

Hvorfor er Google ikke bedre til kun at vise det man søger efter og ikke alt muligt andet, det kan godt være at der så "kun" kommer et par resultater og ikke 100.000, men hvis du finder det du søgte, har Google vel udført deres job til UG :-)

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Google ved ikke hvad billederne forestiller, men kun hvilken beskrivelse som hjemmesideejerne har skrevet.

Så had dem og ikke google :)

:: HDMI kabel ::

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha det er et svært spørgsmål. Altså billederne er ikke noget folk går lige så meget op i, som i de organiske søgeresultater. Men du har ret, Google billeder er dårligt indrettet. 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Google kan kun kigge på siden og i meta data om billedet
de laver ikke billede genkendelse på billede indhold(endnu, det kommer siggert på et tidspunkt ;))

når det så er sagt... så ved jeg ikke om det bare var dine eksempler der var ringer, for lige netop de 2 ja der kommer der godt nok mange svar som er spot on før der kommer alt muligt andet.... ;)

God Weekend ;)

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust:

Google ved ikke hvad billederne forestiller, men kun hvilken beskrivelse som hjemmesideejerne har skrevet.

Så had dem og ikke google :)

Det kan ikke passe, jeg søgte på en Audi 1000, det er en meget gammel bil og jeg er ret sikker på at de andre billeder ikke har Audi 1000 skrevet i selve billedet eller i dens tekst.

Google kigger på Audi og ikke hele ordret :-(

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

e-bil.dk:
Det kan ikke passe, jeg søgte på en Audi 1000, det er en meget gammel bil og jeg er ret sikker på at de andre billeder ikke har Audi 1000 skrevet i selve billedet eller i dens tekst.

Hvis du søger på Audi 1000 og får et billede af en anden bil kan det skyldes at der i teksten til artiklen står audi et sted og 1000 et andet sted(fx 1000rpm).

Hvis du søger på "Audi 1000" så skal det stå sådan i teksten/beskrivelsen af billedet.

:: HDMI kabel ::

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)