Hvis jeg har en blog, der hedder "minblog", ville et link fra den så have samme værdi, uanset om bloggen var hostet som "minblog.dk" eller "minblog.bloggersdelight.dk"?
Ja. Minblog.bloggersdelight.dk er et subdomæne af bloggersdelight, og deler derfor ikke PR med hoveddomænet. Og skulle det deles ud alligevel, og jeg tager fejl på det punkt, så er der så mange bloggersdelight blogs, at den givne værdi er mikroskopisk.
Domæner starter altid fra bunden i værdi. Så om du køber minblog.dk eller opretter minblog.bloggersdelight.dk, så er dets værdi 0. Værdien kommer derefter på baggrund af indgående links, mængde af trafik, kvalitet af indhold og et hav af andre ting, som påvirker sidens PR. Enten positivt eller negativt.
Nu har jeg så set at bloggersdelight har en bar oppe i toppen, der linker ud til mange andre blogs. Dette skaber en stor mængde indgående links til disse der linkes til, så på baggrund af det, vil et link fra en bloggersdelight have større værdi i starten, men kan sagtens overgåes baseret på linkprofil, og ovennævnte ting.