Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån/start kapital

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ønsker at starte virksomhed op igen.
Jeg har tidligere drevet en skønhedsklinik og jeg har mange tidligere kunder der spørger efter mig. Pt går jeg ledig og der er intet arbejde at få.
Jeg har desværre ingen opstarts kapital pt, men vil ud af det system med dp og ledighed.

Er der nogen der ved om der findes nogen form for mulighed for lån iværksætter ydelse ? Jeg læste om mikrolån til ledige i København kommune, men syntes ikke jeg kan se det andet sted?
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg kan søge efter starte kapital.
Tak :)

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:12

Den lille klinik:
Er der nogen der ved om der findes nogen form for mulighed for lån iværksætter ydelse

Så vidt jeg ved kan man ikke få iværksætter støtte mere.

Men jeg ved at nogle banker har noget der heder "kom igeng lån", ved ikke om det er en mulighed.

Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:25

Hej

Jeg er i samme bås, min virksomhed blev taget fra mig sidste år, dog ejer jeg stadig alle mine tegninger. Jeg tror ikke at der er noget der hedder det mere, og selv om bankerne skulle have kom i gang lån tror jeg ikke de er villige til at kaste sig ud med det med ret mange, med mindre du har en hvis kapital selv.

Jobs er der for lidt af, og jeg har det som dig jeg vil ud af det. Min plan er så at forsøge at få et godt job hvor pengene bliver større og så bare ligge til side i en 3 år så meget jeg kan. Jeg skal selv have fundet 2 mill. for at komme i gang.

Håber inderligt det lykkedes for dig, dp er noget pis når først man har været selvstænding og gerne vil arbejde.

VH

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:45

Hej Smile

Hvis jeg var dig så ville jeg søge alle de fonde, jeg over hoved kunne komme til, det plejer at give noget af sig.

Jeg er selv startet op helt fra bunden af denne gang, har før prøvet at låne for at starte op, og det skal bare betales tilbage igen jo Smile

Bare starte helt i de små og så stille bygge det op, så hvis du kan undgå at låne så skal du gøre det.

Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sådan at der ikke er iværksætterydelser generelt. Visse væksthuse - ex Nordlylland vist som det eneste - har visse muligheder, men det er også der kompliceret. Mikrolån tror jeg ikke du skal gøre dig håb om, du skal snarere se om ikke du kan få mulighed for at ha bibeskæftigelse - oprette CVR med bibeskæftigelse - Det kan du læse om i DETTE LINK 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:36

du skal snarere se om ikke du kan få mulighed for at ha bibeskæftigelse

mener at have hørt at A-kasser/fagforeninger her en eller anden regle der sige,

"har man først drevet sin virksomhed som hoved beskæftigelse, kan man ikke drive den som bibeskæftigelse, altså hvis der er tale om samme brance"

kun noget jeg har hørt er lkke sikker.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:38

Måske dette er en ide til jer.

Jeg så om en iværksætter som ville starte et restaurant. Hans bank sagde de synes det var en god ide, men ville ikke låne ham penge.

Så postede han på facebook om nogen af hans venner ville støtte ham med 1000 kr og få dem igen om et år, med 8-12% i rente.

Måske dette er løsningen for jer.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:42

Den lille klinik:
Jeg har tidligere drevet en skønhedsklinik og jeg har mange tidligere kunder der spørger efter mig. Pt går jeg ledig og der er intet arbejde at få.
Jeg har desværre ingen opstarts kapital pt, men vil ud af det system med dp og ledighed.

Jeg kan måske hjælpe dig, hvis du bor i kbh området. Jeg har altid 2-4 dobbelt spa ledige og kunne godt tænke mig et spacenter selv. Dog gider jeg ikke være afhængig af det og derfor kunne jeg godt bruge en partner, som drev det, på eget CVR nr. og hvor der blev fundet en fordelingsnøgle af omsætningen.

Jeg kender flere forretningslokaler som koster 4700-5000 om måneden på frederiksberg og københavn V. så der burde være muligheder, hvis du kunne finde kapitalen til den del.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07

c.j.hansen:

mener at have hørt at A-kasser/fagforeninger her en eller anden regle der sige,

"har man først drevet sin virksomhed som hoved beskæftigelse, kan man ikke drive den som bibeskæftigelse, altså hvis der er tale om samme brance"

kun noget jeg har hørt er lkke sikker.

Rigtigt - men jo som jeg læser det ikke aktuelt her - for den tidligere virksomhed er jo lukket så der er ikke sammenhæng mellem den og nu - men det ved jeg for lidt om i situationen - helt korrekt er, at man ikke skal regne med OK for bibeskæftigelse under nogen omstændigheder hvis det er i overgang direkte fra CVR - ligger CVR længere tilbage i tiden er det ikke en hindring

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:42

Tak for alle de gode råd.
Jeg troede dog ikke det var muligt at køre bi- ethvert med samme erhverv og få dp , men det må være det mest fornuftige at starte fra bund igen , uden at låne penge hos nogen :)
Så jeg prøvet at kontakte min a-kasse på mandag :)

God weekend :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)