Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil starte et forsikringsselskab for grundejer foreningen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg snakkede med nogle stykker i vores grundejer forening omkring at lave eget forsikrings selskab i grundejerforeningen, hvor overskuddet på sigt skal gå til renovering af veje, kloak osv... 

Ideen er at forsikre folk i grundejer forsikringen, og når der kommer (det gør der nemlig om nogle år), skal dette selskab betale/støtte den/de som er med i denne ordning....

Kan man lave et sådan selskab ? Det jo relativt "nemt" at administrere når det først kører...

Kan man lave sådan et selskab som en alm. forretning, eller skal det være captive ?

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:36

kigger lige med

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:40

Konkret er vi 4 grundejer foreninger i samme "område" med over 350 husstande.

En gennemsnitlig betaling på 13.000kr ved 50 % tilmeldte vil være næsten 2.3 million. Hvis der udbetales 50% er det 1.15 million pr. år... En deltidsansat til 150.000kr /året = 1 mill i overskud...

Da det geografisk passer, vil det være en kanon ide... HVIS det kan lade sig gøre.

ALTSÅ NÅR det kører

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:45

http://da.wikipedia.org/wiki/Forsikringsselskab

www.hadstencomputer.dk

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 07:43

Jeg er absolut ikke ekspert, men der er et eller andet der siger mig at I skal have en meget seriøs bunke penge før opstart.

Har I opstartskapital?

Desuden... Hvordan vil I sikre st alle medlemmer af grundejerforeningen melder sig ind hos jer?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:37
snak med finanstilsynet
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:41

Alternativt send os en mail på info@forsikringagenten.dk og lad os lave en gruppeaftale sammen - vi har kontakt med over 25 selskaber og jeg er sikker på at vi kan finde en rigtig god løsning for grundejerforeningen, forsikringsselskabet og os

At stifte sit eget selskab er en MEGET tung proces og med mindre i har en masse penge, en masse tid og en masse viden så kommer i aldrig i mål med det projekt

Lad mig endelig høre fra dig / jer hvis I vælger at parkere ideen om et eget selskab

God weekend alle sammen

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 21:38

Tanken er at alle de penge som forsikringsselskaberne skummer, skal tilbage til "kunderne"...

Syntes ikke der er noget konkret svar, så søger noget ekspert råd i næste uge...

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:01

I kan íkke 'bare' oprette et forsikringsselskab. Der er meget strenge krav til det - I skal have masser af kapital, en ansvarshavende aktuar, genforsikringsaftaler mv. Nu ved jeg ikke, hvilke typer af forsikring, I vil tegne, men tænk på, hvad der sker, hvis landet væltes af en storm - har I tænkt på, hvad det kan koste?

Hvis I vil gøre noget, skal I få en gruppeaftale med et selskab.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:13

Kirsten E:

I kan íkke 'bare' oprette et forsikringsselskab. Der er meget strenge krav til det - I skal have masser af kapital, en ansvarshavende aktuar, genforsikringsaftaler mv. Nu ved jeg ikke, hvilke typer af forsikring, I vil tegne, men tænk på, hvad der sker, hvis landet væltes af en storm - har I tænkt på, hvad det kan koste?

Hvis I vil gøre noget, skal I få en gruppeaftale med et selskab.

MVH

Kirsten

Ideen er jo blot at pengene skal blive i indbetalers hænder... Men kapital har vi ikke meget af.. Så det kan være den falder til jorden.. 

www.hadstencomputer.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)